Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nebo_74
Jag undrar om någon har erfarenhet av att trimmat sin volvo hos MTE/TME ?
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kör med deras mjukvara + avgas, och är supernöjd. Deras hemsida är tyvärr inte så bra men deras produkter är toppen. Kolla gärna även på nätet vad folk säger om IPDUSA, dom kör med MTE:s mjukvaror till de flesta bilarna. Dom skriver inte så höga effektvärden som t.ex BSR, men det beror delvis på andra mätmetoder.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MathiasS
Funk skrev:Jag kör med deras mjukvara + avgas, och är supernöjd. Deras hemsida är tyvärr inte så bra men deras produkter är toppen. Kolla gärna även på nätet vad folk säger om IPDUSA, dom kör med deras mjukvaror till de flesta bilarna. Dom skriver inte så höga effektvärden som t.esx BSR, men det beror delvis på andra mätmetoder.

/Thomas
Jag läste faktiskt din mening tvärtom mot vad du menar först..... IPD är återförsäljare av MTE, inte tvärtom.

Finns det någon koppling mellan MTE och SCT?
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag har en s60 2,5T 04 chippad hos ATM och kan sägga att jag är grymmt nöjd inte ett ända fel med bilen.
Jag har mätt tider med racelogick och fick 18,6 100-200 km/h med extra pers i bilen stora är vi båda ca 100kg ;)
Tiden och fel fria HK borde väl sägga mycket man vill ha fart, problem fritt ;) då kan jag rekomendera ATM http://www.atechmotor.se/ dem bygger om hemsidan där ;)
Kan ju sägga att dem är den ända företaget med snabbaste Volvetor i Europa ;)
Användarvisningsbild
av nebo_74
tack för snabba comments...blir nog ett ECU uppgradering+avgassystem, hos MTE
Senast redigerad av 1 nebo_74, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag läste faktiskt din mening tvärtom mot vad du menar först..... IPD är återförsäljare av MTE, inte tvärtom.
Jag ser nu att det låter lite fel sdet jag skrivit, jag menade dock precis som du skrivit, jag editerar mitt inlägg...
Inte vad jag hört sägas i alla fall..

/Thomas
Användarvisningsbild
av MathiasS
Funk skrev:
Inte vad jag hört sägas i alla fall..

/Thomas
Jag hittade sidan där jag trodde mig läst detta - det var TME sida och en hänvisning till MTE..... helt fel mao.
Användarvisningsbild
av Tag_H
Jag är oxå grymt nöjd med deras mjukvara,
har det i XC:n funkar kanon
har även haft deras steg 3 i en S40
Fukat underbart bra,
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97