- lör 08 mar 2008, 17:26
Nu när dieseldrivna bilar ökat i Sverige så är det som vanligt alla vill tjäna pengar. Pajasarna i regeringen; här skall vi höja skatten och bensinbolagen vill också höja priserna som alltid har de låg mängd drivmedel i sina lager då skall priset upp, motsatsen vid låg dollar och allmänt att araberna sänker priset på sina oljefat då sitter bensinbolagen med hiskliga mängder bränsle och kan inte sänka priset, så du som konsument känn dig BLÅST!!!
Och sanna mina ord att etanolen kommer också att skjuta i höjden då det finns tillräckligt med konsumenter att "pungslå".
FiddeUBC skrev:Jag funderar också på en V50 2009 2.0D diesel men jag börjar dra mig för det när jag ser att dieseln kostar 13.14kr litern :evil:Inte för att jag vet vart du tankar men ser ut som du är stamkund på dyraste ställen. Idag finns diesel att tillgå för 11.99/l (i Umeå ) men visst pendlar den en del men ligger i snitt 25 öre lägre än bensinare samt att diselen kräver mindre drivmedel än bensinaren, men visst köp en T5 inom snar framtid är bensindrivna bilar iskallla på beg marknaden. Satsa på en spritbil istället!!!
Nu när dieseldrivna bilar ökat i Sverige så är det som vanligt alla vill tjäna pengar. Pajasarna i regeringen; här skall vi höja skatten och bensinbolagen vill också höja priserna som alltid har de låg mängd drivmedel i sina lager då skall priset upp, motsatsen vid låg dollar och allmänt att araberna sänker priset på sina oljefat då sitter bensinbolagen med hiskliga mängder bränsle och kan inte sänka priset, så du som konsument känn dig BLÅST!!!
Och sanna mina ord att etanolen kommer också att skjuta i höjden då det finns tillräckligt med konsumenter att "pungslå".
Fiat 500 de luxe -59. Volvo V60 D4 aut Momentum BE-15