Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel02
Min polare hade hört talas om detta förrut, så jag blev förvånad att jag inte hittade något om detta när jag sökte.

Hursomhelst så dör motorn när man sätter på AC'n vid låga varv, vid höga varv håller den igång, men det hänger inget när man gasar.

Lyktorna blinkar även till och blir svagare när man slår på värmen i bilen, vet inte om det har med varandra att göra dock.

Nån som vet vad det är för fel?
Användarvisningsbild
av Nexus
skuret lager i ac-pumpen kanske ?:-/
jag provkörde en toyota för länge sedan och när man slog på ac så stannade bilen rakt av,under körning så tappade bilen märkbar effekt och ac lampan började blinka. det var tvärnit i kompressorn vilket ej försäljaren ville låssas om :evil:
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Daniel02 skrev:Min polare hade hört talas om detta förrut, så jag blev förvånad att jag inte hittade något om detta när jag sökte.

Hursomhelst så dör motorn när man sätter på AC'n vid låga varv, vid höga varv håller den igång, men det hänger inget när man gasar.

Lyktorna blinkar även till och blir svagare när man slår på värmen i bilen, vet inte om det har med varandra att göra dock.

Nån som vet vad det är för fel?
tja en kärvande tomgångsmotor som inte orkar röra sej för att kompensera att det går tyngre med ac:n i?..
Användarvisningsbild
av apersson850
Har kompressorn skurit ihop kan det gå väldigt trögt. En av mina kusiner råkade ut för att han tyckte bilen luktade lite bränt vid några tillfällen under dagen. Men han körde det han skulle. När han sedan försökte starta i garaget nästa morgon kom ett plågat tjut från motorn. Då hade kompressorn låst sig fullständigt.
Men till motorn i den bilen (Scania R144G 530) finns en kortare rem, som används om man inte har AC. Så det blev till att lirka på en sån så länge. Ännu behövs ingen kylning...
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite gjorde jag när det b&oum[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]