Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Peter Karlsson
Tjenare, Allihop !

Jag hjälpte min granne att montera sin whipflash WF II-C och bytte till ledlampor bak när jag såg att han
har en massa fukt och vatten bak i bilen ?:-/ Han har ingen aning om var det kommer ifrån, och vi letade men kunde inte
komma på det. Whipflashen däremot var störtenkel att montera på SAAB oxå :mrgreen:

Är det någon som har några torra tips till stackarn ??
Om du lägger dig i bakluckan medans grannen sprutar med högtryck så lär du hitta var det läcker in... Sen är det bara att täta, och torka ur det som runnit in! Inte så svårt att fatta det, när man tänker på annat än att göra dålig reklam för "whipflash"... :roll:
Börjar bli ganska tröttsamt faktiskt! :lol:

/D
Användarvisningsbild
av Nexus
var det blött på golvet bakom sätena eller i bagaget? jag gissar på golvet inne i bilen 8) . drar t e x barnen in massa snö på vintern så tar det tid för det att torka så det behöver ej vara läckage på bilen
GrandDanoise skrev:Om du lägger dig i bakluckan medans grannen sprutar med högtryck så lär du hitta var det läcker in... Sen är det bara att täta, och torka ur det som runnit in! Inte så svårt att fatta det, när man tänker på annat än att göra dålig reklam för "whipflash"... :roll:
Börjar bli ganska tröttsamt faktiskt! :lol:

/D
Jag tycker att det är min skyldighet som bilist att upplysa andra om hur dem kan skydda sig, för att undvika den påkörning som jag råkade ut för. Jag läste häromdagen om en olycka i nåt arab land där 300 bilar smällde ihop, och då kände jag mig nöjd med det lilla jag kan bidraga med, för inte fan vill man hamna i det läget där ett 20tal bilar stod i brand med mera. Det är ju inte bara mig själv jag skyddar heller, utan det är ju bakomliggande bilister oxå. Rätt som det är så ligger du bakom mig när jag panikbromsar för en älg eller en unge som springer ut i gatan och då lär du vara ganska tacksam för att du såg mig i tid :oops:

Jag har inte ett tjänat ett öre på att göra reklam för whipflash, men jag hoppas att bilen framför mig har en den dagen jag sitter och drömmer lite bakom ratten.

Så ta ert eget ansvar och skaffa själva en whipflash istället för att klaga på oss som försöker hjälpa er att undvika olyckor !!
Nästan hälften på min egen gata har redan gjort det :-)-)

Ps. Tackar för tipset, Skall pröva det !!

MVH Mr. Peter
grammse skrev:var det blött på golvet bakom sätena eller i bagaget? jag gissar på golvet inne i bilen 8) . drar t e x barnen in massa snö på vintern så tar det tid för det att torka så det behöver ej vara läckage på bilen

Nix, Det är bara i bagagen :???:
av s60awd
Ett litet tips är att kolla gallret bakom klädseln till höger i skuffen.. Det har med klimatanläggningen att göra och ställer sig gärna i öppet läge så att både grus och vatten öser in...
s60awd skrev:Ett litet tips är att kolla gallret bakom klädseln till höger i skuffen.. Det har med klimatanläggningen att göra och ställer sig gärna i öppet läge så att både grus och vatten öser in...

Skall kolla detta, Tackar för tipset :D

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]