Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
lite saab varning på detta va? ;) de har ju 3st stänkskydd ju ^^ en bakom varje hjul å sen en i mitten typ :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Sweeman skrev:lite saab varning på detta va? ;) de har ju 3st stänkskydd ju ^^ en bakom varje hjul å sen en i mitten typ :)
(N) (N) (N) (N) (N) vol:-) vol:-) vol:-) vol:-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Nu har jag varit krypit under en AWD och det sitter fast som ketto visade på sin bild och som tidigare har beskrivits med plastnitar. Men en vanlig V70 har ej den konstruktionen på bakvagnen så mina planer är nerlagda. :cry: :cry:
Tack ni som tog er tid svara /Magnus
Användarvisningsbild
av Nexus
ketto skrev:ja, att man inte tänkte på de att de är 2 skilda upphängningar!
men jag ska nog få till det ända med lappar under bilen sk AWD edition :lol:
Vi har ju svart gummi på jobbet GRATIS :D så ska tänka ut något bra men måste tillbaka till AWD:n och mäta lite så det blir som äkta vara :-DD
Användarvisningsbild
av ketto
grammse skrev:
Vi har ju svart gummi på jobbet GRATIS :D så ska tänka ut något bra men måste tillbaka till AWD:n och mäta lite så det blir som äkta vara :-DD

Har oxå på jobbet! Du får skaffa vinkeljärn och skruva fast i golvet och i gummit, borde ju funka i teorin!

Ska kolla prisuppgift på Volvo nån dag! Ser ju bra ut i mina ögon! Även om de S**B varning!
ketto skrev:
grammse skrev:

Har oxå på jobbet! Du får skaffa vinkeljärn och skruva fast i golvet och i gummit, borde ju funka i teorin!

Ska kolla prisuppgift på Volvo nån dag! Ser ju bra ut i mina ögon! Även om de S**B varning!
nog ska det gå att montera dit stänkskydden...en vanlig awd har ju samma kofångare som en vanlig förutom dubbla avgashål.en xc har ju inte samma kofångare alls som en vanlig... :D
Användarvisningsbild
av ketto
jo, men de är stänkskydden FRAMFÖR bakhjulen vi pratar om, finns små stänkskydd där oxå till XC/AWD :wink:
Därav de inte funkar me stänkskydden från XC/AWD till en FWD, en annan upphängning där bak!
ketto skrev:jo, men de är stänkskydden FRAMFÖR bakhjulen vi pratar om, finns små stänkskydd där oxå till XC/AWD :wink:
Därav de inte funkar me stänkskydden från XC/AWD till en FWD, en annan upphängning där bak!
åfan vet då inte omjag har sett dom överhuvud taget. :shock:
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]