Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvo360_
Hej

har hört att volvo ska släppa nya v70 r med en V8 4,4L turbo?
stämmer detta????

enligt rykterna ska detta monster ha 450-500hk?

är detta sant någon annan som har hört detta?

mvh johan
Användarvisningsbild
av Loner
Som du säger så är det ett rykte, samma V8 som sitter i XC90, men lite "preppad"

/L
Användarvisningsbild
av ziaal243
Säkert kommer det komma en R bil med mera "hästar" , men inte till den nuvarande versionen. Vet att en V8 kommer sitta i nästa generation S80, V70, S60. Jag kan tänka mig att prestandan kommer hamna runt 350 HK.
av Mac
hmmm...350hk kommer i den nya sexan så antingen blir det en R eller en v8 men i så fall med mer än 350hk i en ev v8. men jag skulle inte bli förvånad om det blir sexan men med 350hk så bråkar volvo "bara" med dom näst bästa tyska tex s4 och jag tror dom vill mer
av NCR
Spela roll, när de flesta här (inkl mig) har råd att köpa den kostar bensinen 45:- litern och vi är i 45-årsåldern.

Jag väntar på en betydligt intressantare nyhet, V70 med etanoldrift.
Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev: Jag väntar på en betydligt intressantare nyhet, V70 med etanoldrift.
Är inte så överdrivet imponerad över etanlodrift, inte som privatbilist, hade jag tjänstebil vore det ju en helt annan sak. Men dom kalkyler jag gjort och läst så blir det dyrare med etanol än med bensin idag.

Prisskillnaden mellan bensin och etanol måste vara större för det skall löna sig.
av nolltvåett_raggaren
Prisskillnaden mellan bensin och etanol måste vara större för det skall löna sig.
kommer bli exakt som diesel..
Användarvisningsbild
av Mysko
Loner skrev: Prisskillnaden mellan bensin och etanol måste vara större för det skall löna sig.
Vad baserar du det på?
av Miche_kna
Mysko skrev:Vad baserar du det på?
Är det inte så att en etanoldriven bil drar mer?

Vet att vissa gjort tester med detta och bilar som dragit 0,8l/mil med bensin har dragit 1,2-1,4l/mil med etanol (vid lugn körning måste tilläggas).

Vet dock inte om detta även kan jämföras på rena etanolbilar.
av NCR
HALT!

Prata om v70r här, har vi inte redan etanoltrådar så det räcker? :)
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]