Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tanker24
Hejsan jag hadde funderat på att köpa en växelknopp till min 740 glt 90" automat från en 940 automat går det att byta? Med tanke på att jag har en överväxel som ja alldrig använder endå +att jag behöver en ny endå så.Tack
Användarvisningsbild
av Pliind
allt går med våld och vaselin men jag hade inte försökt på mig det iaf ;) hela "lås" mekanismen i spaken måste ju funka med 940ins knoppmekanism.. men sure du kan väll kapa av din nuvarnade å smälla på en 940 knopp MEN då lär du göra så att spärren är ur hela tiden.. alltså kan vilken tomte som helst lägga i backen för dig medans du kör osv.. eller råka komma åt spaken själv och växla ner/lägga backen/neutral.. lådan lär nog inte må nå vidare av det.
Användarvisningsbild
av Pliind
fribbe_740 skrev:jag har kört utan backspärr hela tin på min, några första ggr blev det nåt skrap när man skulle iväg i korsningarna, men man vänjer sig väldigt snabbt hur man ska föra spaken för att få i ettan
Pss! :o han har en automat inte manuell låda :roll:
av Ripper500
När jag bytte på min så tog jag till våld och slet. Då kom spaken i handen, Sen var det bara på med den nya.
Användarvisningsbild
av Pliind
:shock: Vem är det som har förstått att det är en automatlåda vi snackar om INTE MANUELL
av Ripper500
JAG!!!!!!!!!!!!! Det var automat jag snackade om. Jag sket loss hela gummi/plast spaken och sedan på med en ny knopp!!
Användarvisningsbild
av Pliind
jaha dåså :) hehe, hur blev det med lås-mekanismen? går det att bygga in på något sätt i en ny knopp? skulle göra ett stort lyft för inredningen utan den stora jävla klumpen som sitter där :S men man vill ju ändå ha spärren då det är skönt att vila handen på den :P
Val av motorolja

Jag har kört min 745-a (B234F 16V) på B[…]

Idag provade jag att låta tändningen va[…]

Vad kan förra T5:an kostat milen?

Volvo car UX

Att man ändrar vår vinter fattar jag me[…]