Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
OK, läget är att bilprovningen anser att mina framlyktor inte mår helt ok. Detta var i juni -07. Tror inte lysena klarar inspektionen alls i år så nu vill jag ha forumets råd om hur ni tycker jag ska gå till väga; original, från Volvo eller finns det andra förmodat billigare leverantörer eller få tag på nån form av klarglas?

Ordet är FRITT!
Användarvisningsbild
av Claes74
Det finns flertalet siter som säljer dessa, bla:
http://www.hova.com
http://www.scstyling.com/
Du hittar säkert fler om du söker på ordet styling på google.
Om du skall ha original eller eftermarknad är väl upp till var och en och hur mycket man är villig att betala, finns från ca 2700.
vad original kostar får du ringa volvo om då de är ganska usla på att hålla priser på nätet.
Användarvisningsbild
av Nexus
ska du fiffa upp bilen lite så kostar kompletta klarglasstrålkastare C70 års 03-05 2742:-/st på bilia.
Dessa ska ej jämföras med stylingstrålkastare som har ett hela annat utseende.
Men är bara dina glas slitna kan du byta de seprat. Men det fungerar ej att montera själva glaset till klarglas på vanliga strålkastarte ,reflektorerna skiljer och ljusbilden blir galen :( icke godkänt på bilprov. :wink:
Användarvisningsbild
av CP2
Glasen är ok. Det är reflektorerna som är kass....ok, då har jag litta att fundera på! Gäller att ha underlag när man ska börja förhandla med ekonomi-avd. = hustrun....:-)
Användarvisningsbild
av Nexus
CP2 skrev:Glasen är ok. Det är reflektorerna som är kass....ok, då har jag litta att fundera på! Gäller att ha underlag när man ska börja förhandla med ekonomi-avd. = hustrun....:-)
okej då blir det nog från biltema om frun ska bestämma :wink:
Lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av Fraz
grammse skrev:
CP2 skrev:Glasen är ok. Det är reflektorerna som är kass....ok, då har jag litta att fundera på! Gäller att ha underlag när man ska börja förhandla med ekonomi-avd. = hustrun....:-)
okej då blir det nog från biltema om frun ska bestämma :wink:
Lycka till :-)-)
Ha ha.. Han får köpa blommor och choklad till frun, så blir de fina lampor till vagnen!...
Användarvisningsbild
av CP2
Av en händelse verkar alla stylingstrålkastare kosta 2795;- paret, oavsett var man tittar....... :!:
Nä, nåra UFO-lampor blir det inte, om inget annat så gör jag både Grammse och plånboken gladare!
Användarvisningsbild
av popeye65
Tjena.

Fick samma påpekande som du om matta reflektorer på min 745:a, detta var för 6-7 år sedan ( har haft bilen i 9år nu ).
Det jag gjorde var att inför nästa besiktning vaxade jag glasen på strålkastarna och det var inga som helst problem.
Numera vaxar jag dom samma dag som jag besiktigar bilen och det har funkat i alla år :D .
Glasen var helt enkelt skitiga och dom tyckte att jag skulle byta reflektorer :?: :(
Testa detta först innan du lägger ut en massa pengar i onödan.

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]