Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Satt här i fredags och skulle skriva ett inlägg när allt slocknade. Dom har tagit ner en del skog bakom huset (rakt i söder, mer solljus, gott!) så det gick en skotare där vilket gjorde att jag hade mina aningar... Tittade ut genom fönstret och såg min elstolpe med mätarskåp och allt hängande i kranen! :shock: Han släpade med den 150 m innan han märkte nåt. Kabeln drog med sig en del andra träd innan den gick av, och stolpen tog ett hörn av mitt staket.
Blev inte så mycket forumsurfande mer den dagen... :roll:

Elbolaget löste det fint iaf, nu har jag nytt skåp på husväggen. Kabeln ska grävas ner på måndag ligger provisoriskt på marken nu. Gott att slippa luftledningen sen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det var ju både goda :D och dåliga nyheter :x :wink:

Bra att det löste sig, men hur kunde han ta en elstolpe?! :shock: :-O)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Sparkz
Han glömde lägga ner kranan platt på lasset när han åkte under ledningen. Det var alltså ledningen han tog, men den höll bra, bröt av stolpen och drog upp förankringen till staglinan. (jag är sist på ledningen så det var den sista stolpen)
Användarvisningsbild
av Nexus
utan el :( hur gick det med maten då? eller har du reservagregat? eftersom du skriver nu så frös du inte ihjäl iallafall :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
grammse skrev:utan el :( hur gick det med maten då? eller har du reservagregat? eftersom du skriver nu så frös du inte ihjäl iallafall :wink:
grammse.

Bor man på bystan så har man vedspis och annat för att klara en "frostnatt".
Det är bara stadsbor som inte överlever en timme utan el.

Sparkz

Bara att gratulera.
Låg själv sist på luftlinan förut med 207 volt i elurtagen. Nu är det nya trådar i marken och 230 volt. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
grammse skrev:utan el :( hur gick det med maten då? eller har du reservagregat? eftersom du skriver nu så frös du inte ihjäl iallafall :wink:
grammse.

Bor man på bystan så har man vedspis och annat för att klara en "frostnatt".
Det är bara stadsbor som inte överlever en timme utan el.

Sparkz

Bara att gratulera.
Låg själv sist på luftlinan förut med 207 volt i elurtagen. Nu är det nya trådar i marken och 230 volt. :D
Geografi är inte min starka sida :oops: . Sen klarar stadsbor inte 5 min utan el :lol:

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]