Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rosso
Hej!

Jag har lite problem med min 850 GLE 2,5 10v motor.

Jag renoverade motorn fullständigt! sen efter renoveringen då jag startade och prov körde den så tickar det kraftigt från lyftarna.
Så jag tog bort ventilkåpan och kollade så alla ventillyftarna gick lätt och sen märkte jag att 1 lyftares vägg att det fanns repor av något slag!

kan dessa repor orsaka att det tickar från lyftarna`? de går annars lätt upp och ner,eller är det dags för byte av den?
den har rullat 260 000km och tror inte lyftarna har blivit bytta :roll:
av *pettson*
Rosso skrev:Hej!

Jag har lite problem med min 850 GLE 2,5 10v motor.

Jag renoverade motorn fullständigt! sen efter renoveringen då jag startade och prov körde den så tickar det kraftigt från lyftarna.
Så jag tog bort ventilkåpan och kollade så alla ventillyftarna gick lätt och sen märkte jag att 1 lyftares vägg att det fanns repor av något slag!

kan dessa repor orsaka att det tickar från lyftarna`? de går annars lätt upp och ner,eller är det dags för byte av den?
den har rullat 260 000km och tror inte lyftarna har blivit bytta :roll:
Det är dags sedan länge för tryckarna att bytas.. Dock har du säkerligen inte förvarat dom upponed som man ska. Därav att dom är tomma och tickar ordentligt, dom får INTE vara repiga..
När du köper tryckare köp dom på volvo och köp en SATS tryckare. Då får du ca halva priset mot styckpriset. Volvo berättar ogärna att det finns tryckarsatser.
Säger dom att det inte finns så återkom ska du få artikelnumret..
av Rosso
OK! tack för svaret.
har redan beställt nya tryckare så vi får se då..
men varför skall man förvara tryckarna upp och ner?
det är vell ingen skillnad hur dom står bara det är säkert eller?
av *pettson*
Rosso skrev:OK! tack för svaret.
har redan beställt nya tryckare så vi får se då..
men varför skall man förvara tryckarna upp och ner?
det är vell ingen skillnad hur dom står bara det är säkert eller?
Det skulle kunna vara att dom är hydrauliska och att dom töms sakta men säkert annars.. och då tickar dom som fan när man monterar dom.... :-)-)
men har dom gjort 28k mil är dom ändå trötta så..
av JH
Vill minnas att nån bilskrot har skrivit om sina begagnade motorer (som tappats på olja och stått ett tag) att det kan ticka ett tag i början.
Har i alla fall själv sett att det funkat så på en motor från skroten, det tickar en bra stund, men sen så blir det bättre.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]