- tis 04 mar 2008, 19:34
2,5 l motorn finns i 140 och 170 hästar(glt) och med turbo tror den hade 225, fanns också en lättryckare på 193 hästar men bara med 4wd fram till 97 då motorn kom i s70/v70 utan 4wd.
170 hästaren har effekten på ganska höga varvtal men det borde väl passa en nybakt och ung förare som du :D
140 hästaren är däremot en ganska trevlig maskin och mycket bättre om man skall dra släp.
och nää 850 är inte belamrade med fler fel än någon annan bil men man skall tänka på att en 92.a idag är 16 år gammal och det är inte alltid bra för packningar och bussningar i motorn att gå lite mil utan köp en isåfall som gått en bit men är servad.
Torra bussningar och packningar brukar innebära läckage och hög oljeförbrukning.
Mvh
Claes
joach1m skrev:Hallå alla! :D92 - 93 har fyrbultsnav och kan därför vara lite svårare att hitta fälgar till, 94 byttes det ut lite delar i nos och bakända och lite rundare kanter på knappar och reglage i kupèn + att naven blev 5 bultade igen,
Nu är det såhär att jag fyller snart 18 och vill väldigt gärna ha en 850 (sedan).
Jag har hört att man ska passa sig för vissa årsmodeller typ 92an kan ni berätta mer om det?
Vad finns det fler för vanliga fel på en 850 som man ska vara beredd på i framtiden och kanske ska kolla på när man köper bilen.
Hur mycket effekt/vrid har de olika motorerna?
En extra fråga, om jag köper en 850 så vill jag gärna ha likadana fälgar som t-gul http://www.blocket.se/vi/14745689.htm?ca=23_3_s Vad kostar sådana här? Finns det bara orginal eller kan man köpa kopior? Länka gärna:)
Hoppas att ni kan svara på mina frågor och ge en liten egen recention om er egen 850:)
Mvh Joachim
2,5 l motorn finns i 140 och 170 hästar(glt) och med turbo tror den hade 225, fanns också en lättryckare på 193 hästar men bara med 4wd fram till 97 då motorn kom i s70/v70 utan 4wd.
170 hästaren har effekten på ganska höga varvtal men det borde väl passa en nybakt och ung förare som du :D
140 hästaren är däremot en ganska trevlig maskin och mycket bättre om man skall dra släp.
och nää 850 är inte belamrade med fler fel än någon annan bil men man skall tänka på att en 92.a idag är 16 år gammal och det är inte alltid bra för packningar och bussningar i motorn att gå lite mil utan köp en isåfall som gått en bit men är servad.
Torra bussningar och packningar brukar innebära läckage och hög oljeförbrukning.
Mvh
Claes
V70 2,5T -98 + Suzuki DR 800