Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tussi
Hej
Har en 945 -93 importerad från Tyskland. Sitter en 200F motor i den. På tomgång går den inte på alla, troligen på tre vilket släpper över 1000-1500 varv. Har inte provar felkoder men ingen lampa lyser. Provade byta stift utan resultat. Tycker även motorn känns lite slö fast den går jämnt när jag kör. Hur åtgärdar jag ?

Tussi.
Användarvisningsbild
av lilleman
kolla om den drar tjuvluft genom att spruta startgas vid alla slanganslutningar på insugssidan
och på packningen mellan insugningsrör och topplock det är vanligt att den packningen blir dålig.
om den drar tjuvluft så ändras motorgången när startgasen sugs in vid det läckande stället

lycka till hoppas att det löser sig
mvh/roger :D
av DDD
Kolla även fördelarlocket, rotor, luftfiler bränslerelä, bränslepump och tomgångsmotor.
av tussi
DDD skrev:Kolla även fördelarlocket, rotor, luftfiler bränslerelä, bränslepump och tomgångsmotor.
Ang. min trötta 200f motor. Nu har den skurit-motorn full av vatten. Skall byta motor. Vilken passar ? Går det bra med 230f el. 230 fb el. fd ?

Tussi
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Låser tråden då du startat en ny tråd ang motorbytet! Har du frågor ang detta får du gärna skicka mej ett PM!!

//David

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]