Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Och söker man lite till bland forumena så hittar man en hel del till. Har man lite känningar inom bilsporten så förstår man snabbt att han är en badboy utan skrupler och är helt moralsikt befriad.

Han drar sig inte för att hota oliktänkande och folk som står i hans väg.
Kan även medela för som inte vet att han är en av chafförerna och grunadarna till getaway in sthlm filmerna.

Sen att han fuskat till sig till världsrekord har ju även det retat upp en del motorfolk då hans bil inte skullle ha klarat en vanlig svensk besiktning utan har mutat sig igenom denna. Och hans världrekord är världens snabbaste gat legala bil, Hans bil är inte och var inte gat legal när världrekordet sattes.

//mojja
Det finns minst ett rötägg i varje grupp... det är synd att det ska behöva vara så. Men börjar man räkna på vad det kostar alla projekt han haft genom tiderna så handlar det om rätt astronomiska summor... det kan till och med en femåring räkna ut. Och hur kommer man över sånna summor? Inte är det genom att vara med i kyrkokören och samla knappar i kollekten av gammla pensionärer.
Jag försvarar inte honom på något sätt. Men det är väl så gott som ingen idag som skaffar sig en förmögenhet genom att vara snäll. Det gäller att stampa folk på tårna och röja konkurrensen ur vägen.
flink skrev: Men börjar man räkna på vad det kostar alla projekt han haft genom tiderna så handlar det om rätt astronomiska summor... det kan till och med en femåring räkna ut. Och hur kommer man över sånna summor? Inte är det genom att vara med i kyrkokören och samla knappar i kollekten av gammla pensionärer..

Nu är inte jag ute efter att röra upp en skitstorm, men om man kikar på berörda persons bilar som vart i motorpressen genom åren.
Så har både små och stora företag stått som sponsorer. Det är även ett "team" av flera personer bakom byggena.
Jag personligen ser inte problemet med att finansiera liknande projekt genom sponsorer, "delägare" och privata tillgångar.

Kanske jag som är naiv och inte insatt i detaljer som inte återfinns i motortidningar/internet :oops: :roll:

Godnatt gott folk//Danne
Jo nu e nosarna bruna på zandlådan.com.
Är aldrig populärt när deras lilla gud hamnar i blåsväder.

//Mojja

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]