- tor 29 sep 2005, 17:04
kraftigare motor, tillåtmig små le..
även polisen måste köra med lagliga bilar, dom ska alltså lkara samma miljökrav som alla andra.
det går ofta rykten om att polisbilar är jättespecial.
alla bilar bygs på samma ställe, sen så riverman ner o byggerom, om jag har fattat rätt.
dom har inte bättre grejor i taxi/polis.
greeeken skrev:var får du din information ifrån ?NCR skrev:Hur spännande det nu än är med öppningsvinkeln på en taxidörr så var det kanske inte just den skillnaden jag var mest intresserad av när jag startade tråden. :lol:På polisbilarna så är det kraftigare batteri, för att kunna driva allt extra lull lull som finns på.
Jag tänkte mer som att "om nu en taxi och en polisbil går nästan dynget runt, är bilarna mer eller mindre standardutrustade eller krävs det kraftigare doningar (eftersom de tillverkas på en helt annan avdelning inom Volvo) för att klara dessa påfrestningar?"
Eftersom jag har haft lite otur med min bil ställer man sig frågan om det är "bättre kvalitet" på dessa specialbilar och om de exempelvis har andra serviceintervaller, motorer, dämpare, upphängningar, ljudisolering, fösterglas osv än en vanlig V70n?
På era tidigare svar verkar det vara mest lite grejor med elsystemen, kabeldragning och vissa bussningar i polisbilarna. Frågan är varför Specialbilar måste greja detta om det inte är större skillnader mot en vanlig produktionsbil. :shock:
Kraftigare chassi .dämpare obla bla bla
Starkare motor har dom oxå.
dom kanske ser vanliga ut men det är dom absolut inte.
O ja Cartman så är läget med dessa bilar inget att prata om :D
kraftigare motor, tillåtmig små le..
även polisen måste köra med lagliga bilar, dom ska alltså lkara samma miljökrav som alla andra.
det går ofta rykten om att polisbilar är jättespecial.
alla bilar bygs på samma ställe, sen så riverman ner o byggerom, om jag har fattat rätt.
dom har inte bättre grejor i taxi/polis.