- tor 21 feb 2008, 10:47
jag satte in en box frå http://www.dieselkraft.nu och fick er min c30 1,6d från 0,53 till 0,42 i medelförbrukning med en gång,bilen har gått 270 mil och dom säger att bilen skall dra mindre när den passerat typ 500 mil ,när allt slitit till sig.inte bara att bilen säker sin förbrukning med tirm boxen utan att den går som ett skott (136hk förr hadde jag 109hk),och har fått ett massivt vrid som är 40 nm mer än innan !!! min jobbakompis beställde lika dan bil men med en 2,0 d motor ,han ligger på 0,67 och jag ligger lika med han när vi dra på kapp !!! nu kan ska nu åxå skaffa trim box
på e det inget roligt att dra med han.
jensam skrev:Ok, då förstår jag poängen med trimchipet lite mer. Kan bara hålla med till 100% om det du säger om bränsleförbrukningen på 1,6D. Om jag har förstått det hela rätt så sitter samma motor i Mazda, Ford, Volvo, Peugeot och Citroën. Nyligen kom Ford Focus med modellen ECOnetic som bara släpper ut 115 gCO2/km med samma motor. Hemskt märkligt att inte Volvo kan göra samma sak med V50:n!! :evil:
Min bil har gått c:a 2300 mil och jag har fortfarande (vid enbart landsvägs- och motorvägskörning) inte kommit under 0,53 enligt färddatorn (aningen högre i verkligheten). I min gamla Audi A3 1,9 TDI -99 kunde jag i princip köra hur som helst och ändå ligga på 0,47 stadigt! Mycket kan man säga om VW och Audi, men när det gäller bränsleförbrukning ligger de låååångt före Volvo.
jag satte in en box frå http://www.dieselkraft.nu och fick er min c30 1,6d från 0,53 till 0,42 i medelförbrukning med en gång,bilen har gått 270 mil och dom säger att bilen skall dra mindre när den passerat typ 500 mil ,när allt slitit till sig.inte bara att bilen säker sin förbrukning med tirm boxen utan att den går som ett skott (136hk förr hadde jag 109hk),och har fått ett massivt vrid som är 40 nm mer än innan !!! min jobbakompis beställde lika dan bil men med en 2,0 d motor ,han ligger på 0,67 och jag ligger lika med han när vi dra på kapp !!! nu kan ska nu åxå skaffa trim box