Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

pero02 skrev:Tänkte informera lite om vad som hände. Efter Biliabesöket har jag legat sjuk i influensa 1 vecka. Idag tog jag själv tag i problemet ute på min parkering. Med en ficklampa i munnen liggandes i leran skruvade jag utan problem med hjälp av en svinpitt, felgängad konisk bult, ur den trasiga bulten. Gängorna var fortfarande i fint skick så det var bara att skruva i den nya bulten, köpt för 159 kr på volvo.

Totalt kostade det mig 159 kr reservdel + 89 kr svinpitt på clasohlsson.

Jag är dessutom helt novis på bilar, men trots det betydligt bättre än en auktoriserad verkstad.

Blir aldrig mer Bilia för min del. Just nu känns Bilia=Skit. Funderar på att ta kontakt med ansvariga på bilia och fråga om det är en medveten strategi för att få göra dyra jobb och tjäna mer pengar.
Klart du fick loss den,dom hade ju tröttat ut den! :-)-)

Vilken Bilia var det??
["pero02"]
Blir aldrig mer Bilia för min del. Just nu känns Bilia=Skit. Funderar på att ta kontakt med ansvariga på bilia och fråga om det är en medveten strategi för att få göra dyra jobb och tjäna mer pengar
Jag kan redan svaret på den frågan :lol: ja de gör så för att tjäna pengar. och att inte "tekninkerna " klarade av detta är ju märkligt då de brukar vara duktiga .
Personlingen skulle jag inte ens lämna till bilia för byte torkarblad för då byter de nog komplett torkararm oxå :-(O)
Våran reparatör på cnc maskinerna lämnade in sin V70N för service och rutbyte och sa till att mobilantennen ska ej monteras tillbaka på rutan, klipp sladdan och ta bort skiten. japp det noterades även i papprena MONTERA EJ TILLBAKA MOB-ANTENN. Gissa vad som satt på nya rutan när han hämtade bilen????? EN MOB ANTENN :evil: :evil: och torkarblad hade han fått betala för då de faktiskt var dåliga med de var ej bytta på bilen men betalt skulle de ha . Jag har inget vidare förtroende för BILIA men hoppas det finns någon återförsäljare som är seriös och bryr sig om oss vanliga kunder :(
hmm men man ska väl inte betala för mer en avtalat jobb??? hmm ganska vanligt att autoriserade verkstäder kör me massa extra skit.... min fd svärmor böt de en massa grejer extra för... och när ja ville se den "utslitna" delen hade de kastat den... å kunde inte montera den åter... så de fick bjuda på nya delar inkl arbetstid
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]