Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Sevak
hejsan har en vw golf-99a under mattan på förarstolen är det väldigt blött. Har varit så nu i 2 mån. Vad kan de vara för nåt?
Användarvisningsbild
av vetten
Ja en sak är väl ganska klar :shock: det kommer in vatten från "nånstans" och det kan vara från var somhelst men oftast runt dörrlister, baklucka, rosthål, utventilation, rost igen och en massa orsaker men en sak är säker det kommer in vatten från nånstans, men kolla om det finns fukt på något mera ställe så kanske du hittar en läcka någonstans och ja :-O) det kan t.o.m. vara från radioantennfästet :shock: men nu vet jag ju inte var det sitter på en Golf ?:-/ (va e de för "bil" förresten?) ?:-/ nån som vet ?:-/ men rent allmänt så gäller nog mina tips och ett till det är att sätta sej själv i centrum och då menar jag inuti bilen och då gärna med alla mattor och plastinnsidor borta och rensa så mycket du kan och sen ställer du polaren utanför med en högtrycksspruta och låter honom spruta i alla vinklar som han kan komma på men kom ihåg att det kan ta en stund innan vattnet tränger in så ha tålamod och spruta länge på samma ställe och i många olika vinklar och då kommer ni nog ganska säkert att hitta läckan :-)-) Lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har dom inte löst det än? :lol:
På ettorna var det vindrutan (satt i gummilist på den tiden) som läckte. Rann rakt ner i elcentralen och ställde till det...

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]