Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rajaz
Går reglaget till färdatorn plocka isär så man kan rengöra eller nåt. Får snurra som en vettvilling för att få alla momenten att fungera under några sekunder. OM jag inte snurrar på den snabbt fram ochj tillbaka ett par gånger så får jag kanske medelförbrukning vid ett snäpp och medelhastighet i på nästa snäpp och tar jag ett snäpp till så blir det medelförbrukning igen o.s.v. Misstänker att det kontaktytor som behöver rengöras.

När jag ändå skriver kanske jag kan ta med denna fråga också. Ska byta lampa vid tempreglaget i min S80.
och då skall man ju haka loss panelen från ljudenheten. Tyckte jag tog i så det räckte men vågade inte mer. Jag har fått för mig att den ska dras rakt ned när man ska lossa den från ljudenheten. Stämmer det?
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
kan du något om bilar?? plocka av kåpan bakon ratten den sitter med 3 st torx skruvar
under ifrån sen delar du kåpan under del och över del drar ratten mot dig.sen tittar du på spaken det sitter två små skruvar som håller spaken stjärna skruvar små skruva av dem bägge ta en tunn fin liten skruv mejsel sätt den mellan springan på spacken och höljet och putta ut den så kommer hela spaken med den sitter som en kontakt (BOR DU I NÄR HETEN AV MALMÖ KAN DU FÅ EN SPAK AV MIG)rengör den klicka på den sen på sama ställe skruva på dom två stjärn skruvarna och kåpan
av rajaz
Jodå. Har bytt en o annan vattenpump, topplockspackning,vevstagslager och m.m, men det var ju på hedenhös tid då man kunde krypa ner i motorrummet, stänga huven och ändå komma åt och mecka. Såsom du beskriver det känns det som om det inte ska vara några problem att ta isär det här. Nej bor inte i malmö men pendlar till Köge i danmark varannan vecka om det skulle vara så. Bara en fråga. Behöver jag tänka på krockkudden nått? Tack för inputten.//Rajaz
av m_swede
Det är ännu ett fel :-)

Jag har inte lyckats rengöra vredet dock så kan man testa med kontakt spray
Jag köpte min spak på Harrys och den funkar, min var likadan som din

Kass kvalitet från Volvo
av S80Frälst
Blev det bra rajaz?
Den är likadan på min bil.
Ingen som har gjort det, och möjligtvis har bilder på hur man gör ? :P
av S80Frälst
Ok.. nu tog jag lite kontaktrengörins spray och sprayade på vredet. Men när jag skulle ta och starta bilen för att se om det blev bättre. Så lätt det som en ak4 och bilen startar ej.
Va fasiken kan ha hänt. Eller kan det vara ett sammanträffande med att batteriet är svag/nästan död.

Tips ifall det är fler som råkat ut för det här.
av S80Frälst
Hmm.. bilen startade, Kan ju faktist va att batteriet börja bli dåligt.. Reglaget fungerar mycket bättre nu iaf. :)

@Lövet , Vi kan sätta upp oss för […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]

Går i bilbytartankar och är lite os&aum[…]

någon som vet vart man kan köpa en ny t[…]