Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Jag tycker min 2.0D är tystare än samma bil med D5.
D5 låter faktiskt väldigt mycket under gaspådrag.
/Henrik
av Bobafett
Kan inte jämföra med 2.0D men jag hade en S80 D5 som lånebil ett tag när min kärra inte ville vara med. Måste säga att det var trevligt vrid i den maskinen men den lät som en.... ja... traktor...
av bilgalen
Jag skrev precis om samma sak i en annan tråd. Jag körde 2.0D i V50 och sen D5 i V70 och då känndes ju D5 osofistikerad i jämförelse. Just fullgas blev det väldigt mycket ljud och vibrationer i D5.

Jag funderade lite kring att en 5-cyl maskin kanske är olämplig som dieselspis? Volvo verkar väl ha en D6 på gång?
av Billy
Jag tror jag hört både att de ska på sikt komma med 6-cyl dieslar men jag tyckte också det snackades om någon upptrimmad D5 med 200hk+.
av Kristian177
Håper det er plass for en fra Norge ved dette forum :)

Jeg planlegger å bestille V70 II 2.0D Summum.

Jeg er i tvil om jeg skal velge de originale 17" felg/dekk eller om jeg skal ha 18". Noen som vet om det vil bli merkbart mer dekkstøy og evt sporing med 18"?
Användarvisningsbild
av Fraz
Kristian177 skrev:Håper det er plass for en fra Norge ved dette forum :)

Jeg planlegger å bestille V70 II 2.0D Summum.

Jeg er i tvil om jeg skal velge de originale 17" felg/dekk eller om jeg skal ha 18". Noen som vet om det vil bli merkbart mer dekkstøy og evt sporing med 18"?
Välkommen till oss här på jagrullar.se

Det blir mer ljud av 18" Låg profil + bredare däck
av Kristian177
Da ble min bil solgt idag og jeg vil sannsynligvis bestille V70 2.0D Summum i neste uke.
Utstyr vil bli:
-Fjernbetjent dieseldrevet parkeringsvarmer
-Fartsavhengig servostyring (progressiv)
- Bryter for passasjerairbag med nøkkel
- Automatisk avblending av innvendig speil med kompass
- High Performance Sound
- Integrert Bluetooth handsfree-system
- Subwoofer bak
- Herregårdsvogn pakke I
- Midtarmlene i baksetet med koppholder

Er det noe jeg absolutt burde ha med her?

Jeg vil kjøpe den fra forhandler (via agent) i Sverige og sparer ca kr 40.000-50.000,- på dette sammenlignet med å kjøpe fra en Norsk forhandler.

Bilen jeg solgte idag?
2008 mod Ford Mondeo 2.0 tdci aut Titanium X.

Har hatt bilen i 3-4 måneder, men etter å ha prøvekjørt V70 II og etter å ha hatt masse trøbbel med Mondeo solgte jeg bilen. Ettersom det er 6 måneder leveringstid på Mondeo med automat og at prisen har steget siden jeg skrev kontrakt, solgte jeg bilen med 5.000,- fortjeneste.
Användarvisningsbild
av Fraz
Kristian177 skrev:Da ble min bil solgt idag og jeg vil sannsynligvis bestille V70 2.0D Summum i neste uke.
Utstyr vil bli:
- High Performance Sound
- Subwoofer bak
- Herregårdsvogn pakke I

Jeg vil kjøpe den fra forhandler (via agent) i Sverige og sparer ca kr 40.000-50.000,- på dette sammenlignet med å kjøpe fra en Norsk forhandler.

Bilen jeg solgte idag?

Har hatt bilen i 3-4 måneder, men etter å ha prøvekjørt V70 II og etter å ha hatt masse trøbbel med Mondeo solgte jeg bilen. Ettersom det er 6 måneder leveringstid på Mondeo med automat og at prisen har steget siden jeg skrev kontrakt, solgte jeg bilen med 5.000,- fortjeneste.

Tak vinge?..
av Kristian177
Fraz skrev:
Kristian177 skrev:Da ble min bil solgt idag og jeg vil sannsynligvis bestille V70 2.0D Summum i neste uke.
Utstyr vil bli:
- High Performance Sound
- Subwoofer bak
- Herregårdsvogn pakke I

Bilen jeg solgte idag?

Tak vinge?..
Takvinge var et godt tips. Har sett litt på biler med og uten nå og det blir et løft designmessig med takvinge.

Er det noen som har kjørt V70 II med og uten fartsavhengig servostyring? Gjør det mye forskjell?
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]