Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
En liten tråd som livar upp stämningen på måndagsförmiddagen kanske?

Själv var jag ute på öppet hav i Gävlebukten när det snabbt drog upp hårda vindbyar och mörka moln drogs ihop med väldig fart. Ställde riktningen mot hamn när motorn tvärdog. Försökte starta och hör hur det viner till bakom huvudet, hinner vända mig om lagomt för att se något slå ner i vattnet ett femtital meter ifrån båten.

Motorn har skjutit ett tändstift som har slagit igenom kåpan och antagligen varit skapligt högt upp i luften innan det vände nedåt igen. Ungefär samtidigt kom första åskknallen och vi satt där i en öppen motorbåt :cry:
Toppen var helt gängpajj så att få i ett nytt stift var en omöjlighet.

Vad har ni råkat ut för?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Funk
Bultarna till kylfläkten på min 142:a gick av då vattenpumpen skar, det blev ett snyggt cirkelrunt hål på ca. 35 cm genom kylaren...

/Thomas
av Infide
MIn vattenpump började låta värre och värre på min 940, och en motorbroms till 5500 varv gjorde att den i princip exploderade och dränkte hela vindrutan i slimegrönt vatten som knappt gick att torka bort med torkarna... lite läskigt.
av NCR
Hade runt 1993 en 145:a från -72 som hade en ruskigt "inkörd" växellåda med trasig backspärr.

Hade haft bilen i en vecka när jag skall växla ner inför en korsning och får in backen....det smäller som in i helvete sen lossnade hela växellådan och ställde sig på tvären under bilen.... :-)-)
Användarvisningsbild
av skovde
Turbon skar på min 945a.
Axeln i turbon gick av, jag hittade avgasimpellern i downpipen vilandes mot lambdasonden.
Oftast brukar ju lagrena skära ihop och sen händer det inte så mycket mer, men inte denna gången :P

Mvh Robert

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]