Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jag undrar hur många gånger detta ämne med rattknappar och liknande har varit uppe för diskussion!!

Nåja, HÄR: http://www.acb.no/default.asp

Har ni en grymt bra sida med smaskens för volvos cansystem, så kallade canbus interface, bara plug and play om man köper rätt kablage och då får man alla funktioner, ljus, mute, rattkontoll och allt sånnt!

Är även toppen support från denna sida så det kan vara värt att kolla lite innan man springer till volvo och låter rattknapparna gå förlorade!
av Fred
Mini_ice skrev:Jag undrar hur många gånger detta ämne med rattknappar och liknande har varit uppe för diskussion!!

Nåja, HÄR: http://www.acb.no/default.asp

Har ni en grymt bra sida med smaskens för volvos cansystem, så kallade canbus interface, bara plug and play om man köper rätt kablage och då får man alla funktioner, ljus, mute, rattkontoll och allt sånnt!

Är även toppen support från denna sida så det kan vara värt att kolla lite innan man springer till volvo och låter rattknapparna gå förlorade!

Här har vi något!! :D

Mini_ice, har du handlat från dem och i så fall, vad har du för hårdvara i din bil? (Både orginal och andra märken är intressant!)

Tack för länken!
av Devilsheaven
Jo men den sidan säljer exakt samma delar som jag skrev tidigare, skillnaden är bara att det blir lite dyrare. Bättre att köpa av Dietz direkt.

Gjorde en snabb räkning på vad det skulle kosta på acb.no

Canbus Interface 61303 1490:-
Kablage för Interface 61303 531:-
Kablage för Pioneer 108:-

Dessutom är detta i norska kr, så vid efter en valutakonvertering
blir priset ca 2498 kr.
Sen gissar jag även på att det tillkommer frakt på priset.

Priset på Dietz.biz blir ca 2000 kr inklusive frakt, och det är exakt samma delar.
Användarvisningsbild
av greeeken
Leta på Ebay oxå
Du kan komma undan mkt billigare

Devilsheaven skrev:Jo men den sidan säljer exakt samma delar som jag skrev tidigare, skillnaden är bara att det blir lite dyrare. Bättre att köpa av Dietz direkt.

blir priset ca 2498 kr.

Priset på Dietz.biz blir ca 2000 kr inklusive frakt, och det är exakt samma delar.
av Fred
Devilsheaven skrev:Jo men den sidan säljer exakt samma delar som jag skrev tidigare, skillnaden är bara att det blir lite dyrare. Bättre att köpa av Dietz direkt.

blir priset ca 2498 kr.

Jag ber om usäkt Devil, det var inte meningen att ignorera ditt förslag. Jag var inne på "din" sida och kollade men min tyska är obefintlig. När jag då klickade på länken för att komma till den engelska versionen och den också var på tyska så surade jag lite... :evil: Den var dessutom seg och hade ett konstigt format...jag är lite allergisk mot dåligt utförda hemsidor... :oops:

Nu ska jag spana på eBay! :D
av Devilsheaven
Inget att be om ursäkt för :)

Nej det tråkiga är att den sidan är på tyska, men om inte förstår det så får man bjuda in en person på en kopp kaffe för att översätta, det kan ju det vara värt för att tjäna 500 på det :wink:
av peodudn
Devilsheaven skrev:Nja asså vad jag har läst mig till så ska det kunna gå. För att dom knapparna går genom CANBUS nätet
och jag hittade idag ett företag i tyskland som säljer ett interface till volvo för olika bilstereo tillverkare.

Men för att få allt att fungera så behövs den boxen, speciell ISO kabel plus kabel för Pioneer Stereon och allt kostar ca 2000 kr, men jag tycker att det känns lite väl dyrt för att få 4 knappar att fungera :???:

Kanske det är någon här som har någon erfarenhet av Dietz CanBus interface?

http://www.dietz.biz/artikeldetails.asp ... 3463000000
hei.
har du fått testet om dette fungerer? jeg har kjøpt samme settet men det fungerer ikke. vet ikke om det er en feil på produktet eller om dette bare ikke fungerer i volvoen.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

Det var felet! Fick bli tejp temporärt till[…]