- lör 02 feb 2008, 13:31
#170108
Intressant och bra diskussion det här! :)
Nu måste jag säga att det lutar mer och mer åt fast drag, trots att jag inte kommer behöva det så ofta. Det finns ju ytterligare två positiva aspekter att välja det fasta draget: Det är ganska mycket billigare och, inte att förglömma, ett fast drag skyddar ju en hel del vid sk "fender benders", alltså när folk parkerar bakom och tror att deras bil är lite kortare än vad den är! :lol:
Jag har faktiskt själv räddats av en dragkrok en gång. Det var kökörninig och bilen framför stannade när jag tittade på en snygg tjej i bilen brevid! :D Tvärnit, men jag slog emot framförvarande som dock hade en fast dragkrok. Det blev ett litet "V" i min kofångare men inte ett märke på hennes bil! 8)
Nu måste jag säga att det lutar mer och mer åt fast drag, trots att jag inte kommer behöva det så ofta. Det finns ju ytterligare två positiva aspekter att välja det fasta draget: Det är ganska mycket billigare och, inte att förglömma, ett fast drag skyddar ju en hel del vid sk "fender benders", alltså när folk parkerar bakom och tror att deras bil är lite kortare än vad den är! :lol:
Jag har faktiskt själv räddats av en dragkrok en gång. Det var kökörninig och bilen framför stannade när jag tittade på en snygg tjej i bilen brevid! :D Tvärnit, men jag slog emot framförvarande som dock hade en fast dragkrok. Det blev ett litet "V" i min kofångare men inte ett märke på hennes bil! 8)
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76