Moderator: Moderatorer
VolvoForLife skrev:det låterpresis som jag torde, du har nästan ren stadskörning, jag gissar på at du har en snitt hastighet på 40 km/hCarMan skrev:Blandad körning, jaa det är väl till och från jobbet i stan varje dag. Och lite mer i stan. Och sen nån längre sväng typ 5-10 mil. Inte BARA stadskörning och inte BARA Landsväg utan blandat.VolvoForLife skrev:Farsan har en V70N 2,4T AWD med automatlåda och den tar mycket bränsle som faan.vad är blandad körning? vilken snitthastighet har ni då på färddatorn?
Blandad körning drar den 1,35 och ofta mer än det, nästan aldrig lägre. Han har haft in den på Volvo där dom kört ett sånt där program men dom sa att dom inte hittade något fel.
Vad kan detta vara och bero på?? Det är ju morsan som kör den på dagarna till och från jobbet så den körs ju lungt. :D
jag tycker det ser normalt ut.
vad har ni för ringtryck & står framvagnen rätt, inga bromsar som ligger på?
åk med farthållaren i 90km/h nolla färddatorn, fortsätt i en mil & läs av ad du har för medelförbrukning.
Ska prova de där med farthållaren.
CarMan skrev:Okej, det kasnke är normalt då. Men jag tyckte det var högt.VolvoForLife skrev:det låterpresis som jag torde, du har nästan ren stadskörning, jag gissar på at du har en snitt hastighet på 40 km/hCarMan skrev: vad är blandad körning? vilken snitthastighet har ni då på färddatorn?Blandad körning, jaa det är väl till och från jobbet i stan varje dag. Och lite mer i stan. Och sen nån längre sväng typ 5-10 mil. Inte BARA stadskörning och inte BARA Landsväg utan blandat.
jag tycker det ser normalt ut.
vad har ni för ringtryck & står framvagnen rätt, inga bromsar som ligger på?
åk med farthållaren i 90km/h nolla färddatorn, fortsätt i en mil & läs av ad du har för medelförbrukning.
Ska prova de där med farthållaren.
min bil en 00:a V70N T5 automat drar 1,3 liter/mil stadskörning
haxpet skrev:Volvos turbomotorer ska väl gå på 98, eller?
Jag har en V70 T5 med automat som har en medelhastighet på 40-50 km/h i färddatorn. och jag brukar köra ca 600-650 km innan jag tankar och då går det in ca 60-65 liter. Så min bil går på ca 0,95 till 1,1 l/mil.
Det tycker jag är ok.
Den normalaste sträckan är dom 5-10 minuterna till och från jobb varje morgon. Men det handlar oftast bara om 2-3 stopp på den sträckan, resten så hålls bilen i rullning.
Idag var tanken att byta olja i bilen vilket i[…]