Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gzz
I natt stal någon min 855 glt,97a``. Grillen och 6 ans säkring låg kvar på parkeringen.
Men hur klarar man att gå förbi startspärren? :evil:
av gzz
Det var en ren gissning att det var centrallås,alarm säkringen 25A som låg kvar och
den sitter på 6an. Men frågan var startspärren.
av Mikael G
gzz skrev:I natt stal någon min 855 glt,97a``. Grillen och 6 ans säkring låg kvar på parkeringen.
Men hur klarar man att gå förbi startspärren? :evil:
Man har med sig ett eget tändningslås med tillhörande nyckel? *spekulerar*

Får man fråga om det var nåt speciellt gjort med din bil? Annars vet i sjutton varför nån orkar/vill sno en gammal 850 som dessutom har startstpärr. Måste ju vara smidigare att sno en upp till -95 utan startspärr isf :???:
av gzz
Sänkningssats monterad på fabrik
Automatisk nivåreglering
Ratt,växelspak+paneler i trä
Annars den vanliga glt utrustningen.
Gissa om man blir förb.... !
Användarvisningsbild
av Sparkz
Immobilizern går man inte förbi med mindre än att man har med sig en styrenhet... Kan dom bara ha dödat larmet och tagit den på kärra? Har hört om problem med att få ut försäkringen på bilar med immo, bolagen har bestämt att det "inte går" att sno en sån så det måste vara bedrägeri...

Edit: skillnad på startspärr som på tillbehörslarm som bryter strömmen till startmotorn, det kan vem som helst ta sig förbi med en kabelstump. och immo, där styrenheten vill ha en kod från nyckeln för att vakna öht.
av ejaha
Hoppar in och tar denna tråden för några frågor.
Håller på med en renovering av en amazon som oxå har fått en volvo 140 hk femma.
Nu är det så att jag har elchema över bilen men bara årsmod 94-97 alltså inte 93 som 140hk motorn oxå tillverkades.
Har kommit fram till att vilken strybox jag har men har de inte i huvudet nu.

Såg att "Mikael G" skrev att de inte fanns startspärr förens 95 stämmer detta?

Har rensat ut i kabelhärvan jag har och satt + där de ska va de och - där de ska vara de. men jag får inte något att hända. verken tändning eller startmotor går. har inte själv plockat ur motorn eller kabelhärvan köpte de urplockad.

antingen är styrboxen kass eller låst. finns de någon årsmodell man kan komma undan dessa bekymmer?

Mvh daniel

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]