Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

JimmyG skrev:Fått tillbaka blocket från honing och deckning, toppen från planing, samt veven från mätning och polering...
En fråga, har renoverat motorer med gjutjärnsblock, då funkar det ju att borra eller hona.

På lättemetall går det väl inte att hona då lättmetal-cyliderväggarna är behandlade. Man måste väl lägga på ny "hårdbehandling" ???
Fluffen skrev:Sitter foder i motorn så det är inte aluminiumcylinderväggar. :wink:
Syns väldigt tydligt på några bilder.
Okidoki ... då fattar jag ... var BMW jag höll på med och då var väggarna behandlade istället.....

Antar att det mörka är stålfodert i denna bilden

Bild
Imponerande jobb, men mest imponerande är att du under detta orkar med att ta alla foton! (W)

Jag råkade ut för liknande haveri på saaben hösten 2006 och gav mig tusan på att fixa det själv. Nackdelen? bilen stod nersskruvad i nästan 2mån... fördelen? den fick lite optimering på köpet ;)
Men att fota när jag skruvade, det fanns inte med vid denna typ av tråkiga terapiarbete.

Hoppas du får igång den utan bekymmer.

mvh
Anders
Har bytt alla packboxar i växellådan och fördelningslådan samt det hydraliska urtrampningslagret, avfettade hela motorutrymmet och spolade av så det blir rent där. Sen monterade jag svänghjul, ny koppling och ny tryckplatta, sen åkte lådan dit på plats.

Sen vart det lite småplock som tändkablar o dyligt. lite bilder kommer nedan:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Ilalafall rev jag ner motorn igen, eller toppen o allt iallafall o bytte från s60r topplockspackningen till orginal igen, kändes inge bra med folk som säger att det inte skulle funka eller att det kanske skulle göra det, gick på 1500 kr att byta packningen med nya bultar o allt annat som fick bytas igen..

Sen monterades allt tillbaka och motorn lyftes i bilen, väntar på ett nytt termostathus för det sprack, och på ett nytt motorfäste höger sida vid kamremmen för det var helt kasst. Det kommer imorrn, och då kommer bilen att monteras färdigt till den e klar om det så skall ta ända till fredag natt att få det färdigt!

Sen hämtades den nya intercoolern på posten idag med.... såg fiiiin ut.

Lite bilder kommer iallafall på eländet här nedan...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bud från utländsk intressent för a[…]

Hej på er! Jag har felkod P2101 i min Volvo[…]

Oki, men 70 mil är det ju inte mån[…]

230fk går snålt