Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av WestCoast
Physica skrev:Tack för alla svar!

har nu dratt en slang under bilen och upp till filtret, funkar skitbra! :D
ingick inte den i filtersatsen? det brukar ju alltid följa med till K&N
Användarvisningsbild
av Nexus
WestCoast skrev:
Physica skrev:Tack för alla svar!

har nu dratt en slang under bilen och upp till filtret, funkar skitbra! :D
ingick inte den i filtersatsen? det brukar ju alltid följa med till K&N
gör det?? Inte om man köper ett löst filter tror jag :wink:
Men att det bröla mera för att man drar upp en slang tycker jag låter mycket mysko :roll: Det ska ju inte ge ett annat insugs ljud ;-//
av Physica
Nä jag köpte ett löst filter till bilen. fanns ingen slang med ??:-/

Nja slangen drar ju in den kalla luften och kyler filtret antar jag... fråga mig inte fan hur, men de funkar fint! :D

Btw Något fräsigt kjolpaket till bilen, någon som vet någon firma i skåne som monterar dit det och köper in det till mig?
Användarvisningsbild
av WestCoast
Physica skrev:Nä jag köpte ett löst filter till bilen. fanns ingen slang med ??:-/

Nja slangen drar ju in den kalla luften och kyler filtret antar jag... fråga mig inte fan hur, men de funkar fint! :D

Btw Något fräsigt kjolpaket till bilen, någon som vet någon firma i skåne som monterar dit det och köper in det till mig?
men motorn vrålar väl inte mer om det blir kall luft. den går ju bättre men vrålar..nja.. :|
av Physica
Nja vrålar och vrålar...
Men innan jag montera dit slangen så fick filtret bara varmluft, ljudet tyckte jag var som ett standardfilter då (typ volvo orginal)

Nu med kalluft vrålar den litta mer iafall. Dock som westcoast säger, bilen går mycket bättre.
Användarvisningsbild
av Nexus
Physica skrev:Nja vrålar och vrålar...
Men innan jag montera dit slangen så fick filtret bara varmluft, ljudet tyckte jag var som ett standardfilter då (typ volvo orginal)

Nu med kalluft vrålar den litta mer iafall. Dock som westcoast säger, bilen går mycket bättre.
är fortfarande inte med på resonemanget :???: . jag har öppet utan avskärmning (kommer monteras då jag får fingrarna ur ******** och tillverkar ett eget) och det låter lika mycket kall som varm.Visst går bilen bättre med kalluft det märks tydligt på morgonen då motor och luften är kall :-)-)

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]