Fisketorp skrev:jadu vad ska man säga. aldrig skoj med missljud i bilen.
vad har du gjort för förändringar på bilen? typ bytt avgasystem osv? inget som kan vara löst/läcka?
ljudet kommer inte från den sidan där remmarna sitter? kan väl låta lite "latjo" där ibland.
Kan det inte vara lyftarna som låter? fast då brukar det väl ticka, samt sitter inte dem fram? rör nog ihop lite med min gammla bil av placeringen där=)
Tycker du ljudet är oroväckande så sväng in till en verkstad och be dem lyssna. många verkstäder (häromkring iallafall) tar inget betalt för att lyssna och säga deras åsikt. sedan kostar det en mindre slant ifall du vill skicka in bilen i verkstan =)
Annars kommer säkert någon kunnig med ett vettigt innlägg snart.
lycka till iallafall. svärfar spenderade några tusenlappar på att lokalisera ett missljud, många verkstäder tippade på kompressor, servopump(vilken han bytte) samt några lager bytte han. visade sig vara ett lager i genreatorn som gett upp. upptäckte han efter att inhandlat stetoskop på Jula och sedan bett meken ta ur generatorn och provsnurra den.
//Martin
Tack för svar...
har idag faktiskt varit förbi Volvo 2 ggr till och med, första gången hörde dem inget så¨jag åkte ut en sväng tills jag tyckte mig höra ljudet igen, de sa att allt lät prcis normalt. så man får väl lita på det.
ja ljudet kommer från remmanra, du sa att de kunde låta "latjo"- är sånt fullt normalt.?
det enda som är ändrat på bilen är att jag har optimerat den med annan mjukvara för att höja effekten..
de ska inte finnas några läckage då bilen var på service alldeles nyligen där hela bilen gicks igenom..
MVH.
alla kunnskaper från alla är väkomna..
=)