Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Delgad
Hej,

Fick ett förslag att byta min Volvo S40 2.0T -98 automat 17300 mil mot en Volvo S80 T6 Automat -99 20.000 mil. Är detta ett smart byte?
Hur är det med Volvos T6 motor? Mycket krångel? Något jag bör tänka på?

Vad kostar försäkring m.m drar den förfälligt med bensin? har hört att det är en underskattad modell.

tacksam för alla svar.

/Delgad.
av Robert63
Om bilen är ok så hade jag bytt direkt. Bensin finns det hela bergrum fulla av, den tar aldrig slut, skämt åsido så är bensinen bara en del av totalkostnaden och jag tror inte skillnaden kommer att ruinera dig. Försäkringen vet jag inte vad den kostar, men är det inte smartare att ta en trafikförsäkring på en så gammal bil? Stoppa undan "mellanskillnaden" för en helförsäkring på ett konto du inte rör, och nyttja det endast OM du behöver. Beror iofs lite på var du bor, hur gammal du osv...

S80, mig veterligen, är en grymt bra bil, men hur just 6:an är kan nog någon annan svara bättre på eller om du söker på forumet. Om du inte gillar bilen kan du alltis sälja/byta den i din tur, tror inte du riskerar att förlora någon.

Kör på är mitt råd, att byta bil är alltid kul!!!
Användarvisningsbild
av hollan
Delgad skrev:Hej,

Fick ett förslag att byta min Volvo S40 2.0T -98 automat 17300 mil mot en Volvo S80 T6 Automat -99 20.000 mil. Är detta ett smart byte?
Hur är det med Volvos T6 motor? Mycket krångel? Något jag bör tänka på?

Vad kostar försäkring m.m drar den förfälligt med bensin? har hört att det är en underskattad modell.

tacksam för alla svar.

/Delgad.
tyvärr är lådorna inte dom bästa på t6orna men den har kanske varit renoverad för dom brukar inte hålla så länge som 20000mil men prismässigt är bilarna värda lika mycke och visst en s80 är ju en drömm o köra gämfört med en s40

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]