Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av exup
Märkte nu att när jag larmar på så låser sej inte bakluckan,jag kan öppna bakluckan och larmet går igång.Nån annan som har vart med om det?Det är ju iofs bara att lämna in den på verkstan,tänkte bara om det va nån lätt grej?
Användarvisningsbild
av Loner
Kan ju va både det ena och det andra, men den indikerar ändå inte för öppen lucka?

Förmodligen är låskistan inge kry.

/L
av Maremi
Det kan även vara det klassiska kabelbrotts felet....
vanligt fel, pga slitage.
Kabeln går av i genomföringen från bagageluckan
in i karossen.
av Niccron
Typiskt v70-fel. Min fick byta lås på verkstaden. Tursamt nog hade jag giltig garanti. Men Volvo har gjort en konstruktionsgrej här....
Användarvisningsbild
av Scania
Niccron skrev:Typiskt v70-fel. Min fick byta lås på verkstaden. Tursamt nog hade jag giltig garanti. Men Volvo har gjort en konstruktionsgrej här....
Vilken årsmodell har du?
Användarvisningsbild
av exup
Somsagt,ska lämna in den för en del smågrejer,glapp vänster högtalare,lås baklucka,styra upp nivåregleringen på halvljuset...Tur att man har nybilsgaranti :D
av boeder
exup skrev:Märkte nu att när jag larmar på så låser sej inte bakluckan,jag kan öppna bakluckan och larmet går igång.Nån annan som har vart med om det?Det är ju iofs bara att lämna in den på verkstan,tänkte bara om det va nån lätt grej?
Samma problem på min 2006:a, garantin går ut om 2 veckor och tänkte lämna in den för det + lite andra små fix

tutan fungerar bara ½
bakluckan kärvar, låser sig inte imellan åt
gnissel i förar dörr, gångjärn löst
knarr i handsfack
Användarvisningsbild
av exup
boeder skrev:
exup skrev:Märkte nu att när jag larmar på så låser sej inte bakluckan,jag kan öppna bakluckan och larmet går igång.Nån annan som har vart med om det?Det är ju iofs bara att lämna in den på verkstan,tänkte bara om det va nån lätt grej?
Samma problem på min 2006:a, garantin går ut om 2 veckor och tänkte lämna in den för det + lite andra små fix

tutan fungerar bara ½
bakluckan kärvar, låser sig inte imellan åt
gnissel i förar dörr, gångjärn löst
knarr i handsfack
Ja vad ska man säga....Hade det vart en Vaz Lada hade jag inte sagt nåt!!

Hej! Jag kör en Volvo V40 D2 2015 (manuell) […]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog bara fast lätt, alla bultar och muttrar […]

Volvo V70 08 2.4d slö

Om du bytt givaren kan det naturligtvis vara h&oum[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Rå borstad alu m satin klarlack på 🙂