Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dave
volvoR+s60 skrev:
dave skrev:Tar upp denna tråd igen: söker nämeligen en volvoauktoriserad volvoverkstad men hittar bara en i mitt närområde, den jag just servat på och varit mindre nöjd med. Har sökt på Eniro etc. Ingen som vet hur jag ska söka eller var för o hitta en auktoriserad verkstad?

Tack på förhand

Dave
yess http://www.volvocars.se/tools/DealerLocator.htm
Aaah Tack! tittade fan inte på deras sida... hrmf... :)

Tackar!

Dave
av Gino
Göran E skrev:Hörde en kille som lämnade bilen hos kundmottagaren och gick ut och satte sig i bilen igen. Efter ett bra tag (kanske timmar) gick han in och frågade hur det gick med bilen. -Ja den är färdig, svarade kundmottagaren!
Bilen hade inte ens varit in i verkstaden alltså.

Jag hoppas verkligen att detta inte stämmer, fick det berättat för mig.
Det stämmer, jag känner killen ifråga som gjorde det.
Han polisanmälde dom å poliser tog över ärendet.

Jag själv har erfarenhet att dom sket i att byta olja m.m.
Köpte nya däck å dom sket i att balansera hjulen.
Åk INTE till Bila i Almedal. Dom är helt puckade när det gäller service.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Gino skrev:
Göran E skrev:Hörde en kille som lämnade bilen hos kundmottagaren och gick ut och satte sig i bilen igen. Efter ett bra tag (kanske timmar) gick han in och frågade hur det gick med bilen. -Ja den är färdig, svarade kundmottagaren!
Bilen hade inte ens varit in i verkstaden alltså.

Jag hoppas verkligen att detta inte stämmer, fick det berättat för mig.
Det stämmer, jag känner killen ifråga som gjorde det.
Han polisanmälde dom å poliser tog över ärendet.

Jag själv har erfarenhet att dom sket i att byta olja m.m.
Köpte nya däck å dom sket i att balansera hjulen.
Åk INTE till Bila i Almedal. Dom är helt puckade när det gäller service.
Jepp, Helt riktigt ! Delar tyvärr den erfarenheten från Bilia Almedal. Kommer ALDRIG mer att låta dem jobba på min bil.
Hade det inte varit för alla företagsbilar som de är överhopade av så hade de kursat direkt pga det dåliga rykte de jobbat så hårt för att bygga upp. Känner flera i Gbg som åker långväga till andra Bilia verkstäder (undertecknad med) bara för att undvika Almedal.
av saint82
Hur i h*lvete kunde JAG glömma att checka i jagrullar innan jag lämnade in bilen i verkstaden. Läxan jag hoppas jag kommer ihåg.

Har volvia försäkring och av nån dum anledning trodde jag att jag var tvungen att lämna det till B*lia. Eftersom B*lia i Almedal har så nära till spårvagnen så tänkte jag att det blir perfekt där.
Bilen hade fått skador på hela vänstrasidan samt bakstötfångare. Lämnade in den och fick beskedet att det skulle ta 8-10 arbetsdagar. Efter 4 dar ringer dem och fråga om det e ok att skicka den till deras "underleverantör" å lacka den eftersom dem har så mkt att göra, fine np.
Inga samtal under 10e dagen lr 11e dagen, 12e dagen ringde jag bilen är långt ifrån klar får jag reda på.

Min fråga är då vad har ni gjort vad har ni kvar att göra på bilen, är det rimligt att det tar 3 veckor?
Kundservice: Det är ett hantverk, det tar tid, vi jobbar på bilen, det kan uppstå problem som luftbubblor, lacken blir inte jämn viket gör att man får lacka om den.

Ni sade till mig att bilen skulle vara klar 8-10 arbetsdagar och jag fick inga samtal om att det skulle ta längre tid, hade jag vetat att det skulle ta längre tid hade jag inte lämnat in den. Jag behöver bilen!!!!
Kundservice: Som sagt det är ett hantverk som tar tid, tiderna är preliminära och det kan som sagt hända vad som helst som gör att det drar ut på tiden.

Jo, men nu snackar vi om 20-25% längre tid och ni fortfarande inte e klara!!!
Kundservice: Som sagt det e hantverk det tar tid. Ring in imorgon så får vi se om bilen är klar, men jag skulle inte tro det.

Orka inte snacka med henne å bara lägger på, yes hon var inte så trevlig heller.

Får tebax bilen 2 dar efter, hade bråttom och kollade inte hur reperationen blev. Märkte direkt att hela interiören var täckt med gult damm (från slipningen)
Dagen efter kollade jag på bilen och det var bara massa problem.
Hela vänstra sidan var skadad,
stötfångaren fram ej behandlad
vänstra framskärmen, luftbubblor
sidospegelns plastdetalj bytt, men har annan färg gentemot den andra
listerna skadade
passargerardörrrutan repig, glömt gummiplugg
bägge dörrarna hade ställen som inte alls blivit lackade (lackar man inte om hela dörren när man utför ett lackjobb, enligt dem så gör dem det.)
dem lyckades tom ta sönder plastdetaljen runt metallhandtaget som man drar i för att öppna dörren
stötfångarebak behandlad men äldigt dåligt gjort
listan är väldigt lång orka faktiskt inte skriva mer

lämnade in bilen igen 8e april för att fixa till sakerna, besiktningsgubben var väldigt otrevlig när dem tittade på bilen med mig, men såna fel är ju ok det är ju en gammal bil. så det spelar ingen roll.

Trött blir man på dessa männsikor som jobbar där.
fick ett samtal ida om att jag klagade för mkt om småfel som dem redan hade godkänt.... skumt lr hur!
det har hänt så mkt mer, orka liksom inte skriva mer

får se vad som händer när jag får bilen igen, jag kommer absolut aldrig att sätta min fot på det stället igen. B*lia I Almedal är bland det värsta jag har varit med om.
Användarvisningsbild
av dave
Du råkade inte fotografera bilen före du lämnade in den? så du får sakerna fixade o de inte struntar i saker?

Tur man inte bor i närheten av det stället!

Dave
av perhall
svensen skrev:En tid jeg ikke hadde garasje, kjøpte jeg tjenesten «dekkhotell» hos en Volvoforhandler i Lier.

Det jeg betalte for, (og det var slett ikke billig), var:
1. Lagring av hhv. sommer- og vinterhjul i «hvilesesongen».
2. Rengjøring av dekk og felg.
3. Montering/demontering på bilen inkl. kontroll av lufttrykk.

Da jeg om våren skulle hente bilen etter bytte fra vinter- til sommerdekk var:
1. Dekk og felg slett ikke rengjort.
2. Mine Michelin Pilot Primacy montert mot rulleretningen.
3. Det var for lavt og forskjellig lufttrykk i alle dekkene.

Med andre ord en god investering!!

:D
På både min bror och svågers bil hade de "korsat" däcken. På brors: 1 nytt vä fram och 1 nytt hö bak, 1 slitet hö fram och 1 slitet vä bak. Paren var tydliga: två nya Mich och två slitna och gamla (3,5 mm). Samma sak på svågers: 2 3 mm eco contact sätter man på samma axel, och 2 nya premium contact på andra axeln!!!
av stefnil29
Hej Saint 82.

Ta kontakt med Volvo i Göteborg och förklara ditt problem. Har själv varit i kontakt med dom tidigare (dom är trevliga), tror dom är intresserade av detta, eller rättare sagt dom borde vara det då Bilia Almedal skapar ett dåligt rykte för Volvo.
Hoppas det ordnar upp sig, man blir ju skit förbannad av att höra sånt här
Lycka till
/Stefan
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vet inte om det passar in i tråden (men rubriken lät passande :wink: )

Jag mailade till volvoverkstan om vad de tar för en normal service på en Volvo V70 2.4 140 hk -02 Manuell.

Men då skulle han veta reg.nr och miltal.

Miltal förstår jag men räcker inte infon om bilen?

/Kalle
~Kalle~ skrev:Vet inte om det passar in i tråden (men rubriken lät passande :wink: )

Jag mailade till volvoverkstan om vad de tar för en normal service på en Volvo V70 2.4 140 hk -02 Manuell.

/Kalle
Nej men reg nr och miltal räcker
Då hela bokningsförfarandet bygger på registrerings numret
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
volvo experten skrev:
~Kalle~ skrev:Vet inte om det passar in i tråden (men rubriken lät passande :wink: )

/Kalle
Nej men reg nr och miltal räcker
Då hela bokningsförfarandet bygger på registrerings numret
Men jag vill inte boka någon tid - bara veta vad det kostar! :???:

/Kalle
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]