- ons 09 apr 2008, 18:30
Hur i h*lvete kunde JAG glömma att checka i jagrullar innan jag lämnade in bilen i verkstaden. Läxan jag hoppas jag kommer ihåg.
Har volvia försäkring och av nån dum anledning trodde jag att jag var tvungen att lämna det till B*lia. Eftersom B*lia i Almedal har så nära till spårvagnen så tänkte jag att det blir perfekt där.
Bilen hade fått skador på hela vänstrasidan samt bakstötfångare. Lämnade in den och fick beskedet att det skulle ta 8-10 arbetsdagar. Efter 4 dar ringer dem och fråga om det e ok att skicka den till deras "underleverantör" å lacka den eftersom dem har så mkt att göra, fine np.
Inga samtal under 10e dagen lr 11e dagen, 12e dagen ringde jag bilen är långt ifrån klar får jag reda på.
Min fråga är då vad har ni gjort vad har ni kvar att göra på bilen, är det rimligt att det tar 3 veckor?
Kundservice: Det är ett hantverk, det tar tid, vi jobbar på bilen, det kan uppstå problem som luftbubblor, lacken blir inte jämn viket gör att man får lacka om den.
Ni sade till mig att bilen skulle vara klar 8-10 arbetsdagar och jag fick inga samtal om att det skulle ta längre tid, hade jag vetat att det skulle ta längre tid hade jag inte lämnat in den. Jag behöver bilen!!!!
Kundservice: Som sagt det är ett hantverk som tar tid, tiderna är preliminära och det kan som sagt hända vad som helst som gör att det drar ut på tiden.
Jo, men nu snackar vi om 20-25% längre tid och ni fortfarande inte e klara!!!
Kundservice: Som sagt det e hantverk det tar tid. Ring in imorgon så får vi se om bilen är klar, men jag skulle inte tro det.
Orka inte snacka med henne å bara lägger på, yes hon var inte så trevlig heller.
Får tebax bilen 2 dar efter, hade bråttom och kollade inte hur reperationen blev. Märkte direkt att hela interiören var täckt med gult damm (från slipningen)
Dagen efter kollade jag på bilen och det var bara massa problem.
Hela vänstra sidan var skadad,
stötfångaren fram ej behandlad
vänstra framskärmen, luftbubblor
sidospegelns plastdetalj bytt, men har annan färg gentemot den andra
listerna skadade
passargerardörrrutan repig, glömt gummiplugg
bägge dörrarna hade ställen som inte alls blivit lackade (lackar man inte om hela dörren när man utför ett lackjobb, enligt dem så gör dem det.)
dem lyckades tom ta sönder plastdetaljen runt metallhandtaget som man drar i för att öppna dörren
stötfångarebak behandlad men äldigt dåligt gjort
listan är väldigt lång orka faktiskt inte skriva mer
lämnade in bilen igen 8e april för att fixa till sakerna, besiktningsgubben var väldigt otrevlig när dem tittade på bilen med mig, men såna fel är ju ok det är ju en gammal bil. så det spelar ingen roll.
Trött blir man på dessa männsikor som jobbar där.
fick ett samtal ida om att jag klagade för mkt om småfel som dem redan hade godkänt.... skumt lr hur!
det har hänt så mkt mer, orka liksom inte skriva mer
får se vad som händer när jag får bilen igen, jag kommer absolut aldrig att sätta min fot på det stället igen. B*lia I Almedal är bland det värsta jag har varit med om.