genom åren, men det hänger en ny i garaget med tillhörande spännrulle
ifall att det skulle hända.

Moderator: Moderatorer
Sverre B skrev:Om remmen går av på en 230K-motor kan en rekna med at det blir krokiga ventiler, det har jag erfarat själv!Hahaa men då hade väl du sjuk otur
Lantz skrev:Sverre B skrev:Om remmen går av på en 230K-motor kan en rekna med at det blir krokiga ventiler, det har jag erfarat själv!Hahaa men då hade väl du sjuk otureller fuskat med oljebyten så de har blivit en RUSKITGT feeet och hård beläggning på kolvarna
hahahha
Fluffen skrev:Alldeles riktigt! På B230K befinner sig förbräningsrummen i kolvarna och inte i toppen som brukligt, går remmen av så finns det helt enkelt inte plats för både kolv och ventiler samtidigt.Lantz skrev:Sverre B skrev:Om remmen går av på en 230K-motor kan en rekna med at det blir krokiga ventiler, det har jag erfarat själv!Hahaa men då hade väl du sjuk otureller fuskat med oljebyten så de har blivit en RUSKITGT feeet och hård beläggning på kolvarna
hahahha
B230K motorn gör ventilsallad om kamremmen går/hoppar av.
Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]