- sön 13 jan 2008, 18:46
Halloj,, jag är ny på detta forum och hoppas på lite hjälp av er kunniga.
Jag har nyss haft inne min bil på grund av ngt spjäll som gick på garantin fram till 18 000 mil. Min har gått 11 000.
Jag har en Volvo s80 2000 års modell.
Dem uppgradera även databoxen med nyare mjukvara sa dem på helmia.
4dgr senare så tändes plötsligt dessa symboler upp :ABS, (i),STC, Och en Motorlampa (motorlampan hittar jag inte ens i instruktionsboken). Alla lyser Orange.Fick 2 st meddelanden att bromssystemet bör kollas upp samt antisladd(eller om det är antispinn).
Stannade stängde av motorn och ABS samt stc varningen försvann samt meddelanden försvann.
Men har kvar en Orange Motorlampa men inget meddelande?????.
Ngn som vet vad detta kan vara??
Känns att efter jag lämnat in bilen på spjällrengörning samt data uppdatering att det hänt ngt!!.
Mkt tacksam för svar..
m.v.h En okunnig Volvo ägare.
Hampus
Jag har nyss haft inne min bil på grund av ngt spjäll som gick på garantin fram till 18 000 mil. Min har gått 11 000.
Jag har en Volvo s80 2000 års modell.
Dem uppgradera även databoxen med nyare mjukvara sa dem på helmia.
4dgr senare så tändes plötsligt dessa symboler upp :ABS, (i),STC, Och en Motorlampa (motorlampan hittar jag inte ens i instruktionsboken). Alla lyser Orange.Fick 2 st meddelanden att bromssystemet bör kollas upp samt antisladd(eller om det är antispinn).
Stannade stängde av motorn och ABS samt stc varningen försvann samt meddelanden försvann.
Men har kvar en Orange Motorlampa men inget meddelande?????.
Ngn som vet vad detta kan vara??
Känns att efter jag lämnat in bilen på spjällrengörning samt data uppdatering att det hänt ngt!!.
Mkt tacksam för svar..
m.v.h En okunnig Volvo ägare.
Hampus