Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Jamen Många säger ju att Biltemas filter är dåliga men enligt den här testen är dom ju inte helt fel ELLER ?:-/
av Amarace
Testet är ju ett antal år gammalt, säger ju inte så mycket egentligen. Sedan vet vi ju inte heller hur tillförlitligt det egentligen är heller.
av V40
Jag kör efter premissen heller lite sämre kvalitet och byta ofta än det motsatta. Jag kör på Biltemas helsyntetsolja och filter och byter var 500:e mil. Det har funkat fint hittills. Det känns bättre att byta dubbelt så ofta än att köra allt för länge med en dyrare olja. Jag byter ju fyra ggr per år till samma kostnad som för två byten med en "finare" olja med tillhörande filter. Jag tror jag nämnt det tidigare här på forumet, men jag har en bekant som kör en Volvo 940. Han är nu uppe i närmare 75.000 mil (storpendlare) Gissa vilken olja och filter han kör med? Ja just det, Biltema. Om en bil har rullat 75.000 mil med deras grejer så kan det ju inte vara så kass kvalitet som många vill få det till. Han gör förresten som jag, byter olja och filter var 500:e mil cirka.

// V40
av jbl
Kan ju tillägga att Wix har ett mycket bra rykte i Usa där dom finns. Anses som ett riktigt kvalitetsfilter både vad gäller oljefiltrena och deras luftfilter.

Det låter inte längre när man m&ou[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]