NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Parkeringsassistansen slutade fungera EN månad efter att garantin gick ut.. Detta ville inte Volvo stå för enligt verkstaden. Ska försöka komma i kontakt med Volvo centralt nu och stöta på lite själv.

Skitdåligt tycker jag, lär inte vara helt billigt att fixa om det är någon sensor som har gått sönder.

*edit* Ja, så har förstås nummerskyltsbelysningen rostat sönder, inte heller det vill dom stå för. Trots självklart konstruktionsfel.
Dåligt Volvo...
Användarvisningsbild
av C.W.
zlang skrev:Byte styrenhet bränslepump ---> goodwill

Byte rattlås ?
Rattlås?? utveckla tack för att jag har haft problem med att starta bilen. läge 1 och 2 går bra men vid startläge 3 så slår inte startmotorn till. Känns som om rattlåset är glapp. Bilia började med att uppdatera mjukvaran i CEM. Det hjälpte inte så de ville ha 4.000:- för att byta rattlåset. Har du haft samma/liknande problem?

Ber om ursäkt om tråden kapats så här men tänkte om andra hade samma problem.
Bil = V50 MY05
Var på Volvoverkstaden idag för felsökning av problem att få i växlarna första gången efter start. "Konstaterades" att det va kopplingen som trögade på axeln, antagligen pga felaktigt fett. Eftersom det är enligt verkmästaren "dyrt underhåll" gäller heller inte Volvias maskinskadeförsäkring :evil:
Kostnad på ca 5-6000 att få det åtgärdat, de/mo växellåda.

Är det någon som fått detta åtgärdat på förlängd garanti/goodwill, andra erfarenheter av reparation vid liknande problem?

Bilen - V50 T5 -05 5000mil
headebb skrev:Fick just ett byte av generator på V50 2,0D -06 på goodwill. Enligt uppgift går dom sönder på löpande band.
Samtidigt som den byts uppgraderas den från 120A till 150A.
150A? Det var inte dåligt... Redan 120A tycker jag är mycket, det är väl ungefär vad lastvagnar har idag? Undrar om det kan vara en 120A i min 2007 V50 D5?
Användarvisningsbild
av C.W.
kopman skrev:Var på Volvoverkstaden idag för felsökning av problem att få i växlarna första gången efter start. "Konstaterades" att det va kopplingen som trögade på axeln, antagligen pga felaktigt fett. Eftersom det är enligt verkmästaren "dyrt underhåll" gäller heller inte Volvias maskinskadeförsäkring :evil:

Är det någon som fått detta åtgärdat på förlängd garanti/goodwill, andra erfarenheter av reparation vid liknande problem?

Japp fick detta på garanti eftersom det finns en Tech-note om detta.
'Tech-Notes Number:43-47
Date: 11-01-2005
Model: Vehicles with 5 or 6 Speed Manual Transmission
MY: 1999-2005
Difficulties to engage 1st and/or reverse gear

This applies to all S/C/V70 as well as S40/V50/S60/V70.'

Åtgärdades sommaren 2006 på garanti.
plamek skrev:150A? Det var inte dåligt... Redan 120A tycker jag är mycket, det är väl ungefär vad lastvagnar har idag? Undrar om det kan vara en 120A i min 2007 V50 D5?
Det kan du kolla enkelt. Det står på generatorn som du lätt ser om du tittar lite snett uppifrån där den sitter.
C.W. skrev:
kopman skrev:Var på Volvoverkstaden idag för felsökning av problem att få i växlarna första gången efter start. "Konstaterades" att det va kopplingen som trögade på axeln, antagligen pga felaktigt fett. Eftersom det är enligt verkmästaren "dyrt underhåll" gäller heller inte Volvias maskinskadeförsäkring :evil:

Bra att någon får felet åtgärdat :) , du verkade väl haft garanti när de lagade bilen!? Tyvärr är det nog lite värre för mig eftersom bilen anses för gammal, och någon goodwill verkar det inte bli.... men vi får väl se vem som orkar mest :twisted:
kopman skrev:
C.W. skrev:

Bra att någon får felet åtgärdat :) , du verkade väl haft garanti när de lagade bilen!? Tyvärr är det nog lite värre för mig eftersom bilen anses för gammal, och någon goodwill verkar det inte bli.... men vi får väl se vem som orkar mest :twisted:
Jag har samma fel på min S40. Lite tröttsamt, men det går upp och ner. Ibland ingen fara alls och ibland kärvar det på duktigt. Hoppas du får igenom det som goodwill!
headebb skrev:
plamek skrev:150A? Det var inte dåligt... Redan 120A tycker jag är mycket, det är väl ungefär vad lastvagnar har idag? Undrar om det kan vara en 120A i min 2007 V50 D5?
Det kan du kolla enkelt. Det står på generatorn som du lätt ser om du tittar lite snett uppifrån där den sitter.
Enligt specifikationerna på Volvos hemsida så ska alla V50 dieslar ha 120A generator men på min står det 150A.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]