Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter senaste bilbesiktningen på min 850 -95 har bilen börjat låta märkligt då jag svänger höger. Det låter relativt högt som något som knackar i, mot golvet i princip mitt under bilen, tror jag. Knackningarna blir mer frekvent vid ökande, eller högre hastigheter. Det verkar också låta mer när en passagerare sitter i baksätet, då finns det tendens till att det låter även om bilen körs rakt fram, främst vid acceleration. Har nyligen bytt krägningshämmarstagen h och v, övre motorfäste samt kollat stötdämparlagringarna, så dessa kan med stor sannolikhet uteslutas. Har också testat om det kan bero på att växelwirarna slår mot kardantunneln, utan framgång...Finns där någon som har ytterligare tips på hur jag går vidare?
av *pettson*
JagRullade skrev:Efter senaste bilbesiktningen på min 850 -95 har bilen börjat låta märkligt då jag svänger höger. Det låter relativt högt som något som knackar i, mot golvet i princip mitt under bilen, tror jag. Knackningarna blir mer frekvent vid ökande, eller högre hastigheter. Det verkar också låta mer när en passagerare sitter i baksätet, då finns det tendens till att det låter även om bilen körs rakt fram, främst vid acceleration. Har nyligen bytt krägningshämmarstagen h och v, övre motorfäste samt kollat stötdämparlagringarna, så dessa kan med stor sannolikhet uteslutas. Har också testat om det kan bero på att växelwirarna slår mot kardantunneln, utan framgång...Finns där någon som har ytterligare tips på hur jag går vidare?

Tycker det låter som om du har en drivknut som gett upp?..Alternativt ett hjullager som gett upp.
Är helt förtvivlad!!! Renault Megane 2 sedan 1.6 16v automat 2004 har gått 8000mil,går perfekt i lådan och övrigt, men så fort jag ska svänga höger från vrida smått och till helt rattutslag så klick,klick det högt men tyst vid vänstersvängar och att köra rakt fram. Har bytt höger drivaxel samt vänster knut O har smörjt upp hela framvagnen.ljudet verkar komma i mitten!!?? kan det komma från lådan mån tro??? HJÄLP
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]