- sön 06 jan 2008, 20:02
#163459
Ska sälja v40:in och är ovan vid bilaffärer. Behöver råd: ??:-/
Brukar man få tillbaka pengarna om man låter reparera upp bilen innan försäljning? Eller är det smartare att sälja den utan att laga?
Det handlar om två typiska V40-fel: En läckande packning runt ena drivaxeln samt ett dåligt motorfäste. Oljeläckaget gav en etta vid besiktning, motorfästet känner bara jag till, men en bilkunnig köpare upptäcker det ju. Eftersom det är surt väder ute och jag är dålig på att meka V40 tänkte jag leja bort jobbet - uppskattad kostnad 7000 pix. Bilen är i övrigt fullservad hos volvo och jag tänte nog begära cirkus 50 tkr för denna V40 turbo med 16 000 mil på mätaren.
Nå vilket ger mest i plånboken: Att låta laga den för 7000 eller låta köparen pruta? :?: Tacksam för råd.
Brukar man få tillbaka pengarna om man låter reparera upp bilen innan försäljning? Eller är det smartare att sälja den utan att laga?
Det handlar om två typiska V40-fel: En läckande packning runt ena drivaxeln samt ett dåligt motorfäste. Oljeläckaget gav en etta vid besiktning, motorfästet känner bara jag till, men en bilkunnig köpare upptäcker det ju. Eftersom det är surt väder ute och jag är dålig på att meka V40 tänkte jag leja bort jobbet - uppskattad kostnad 7000 pix. Bilen är i övrigt fullservad hos volvo och jag tänte nog begära cirkus 50 tkr för denna V40 turbo med 16 000 mil på mätaren.
Nå vilket ger mest i plånboken: Att låta laga den för 7000 eller låta köparen pruta? :?: Tacksam för råd.
Kör 945 ltt -97, Saab 9-3 Sportcombi -07, Triumph Spitfire MkIII -67, Honda CB650 -80, Suzuki CP80 -92, Vespa PX177 -83, Fjordling 17 HT -67