Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Har gjort liknande på min för ett par år sedan dok bara på mellanaxeln, och jag blev inte klokare, det kontiga är att det är ingen verkstad jag pratat med de senaste åren som förstår varför vibrationerna försvinner när jag rycker säkringen till awd styrenheten. Ingen har varit med om likande fenomen, har nog pratat med 5-6 verkstäder runt om här de senaste åren och haft den inlämnad på 2olika verkstäder, och ingen hittar felet, först gången var på bilbolaget och de kunmde inet lokalisera ett skit, andra gången en meca verkstad som bytte hela klumpen bak ink pump från skroten, bytte även olja i bakaxeln då, mest bara för att kolla så det inet var metallspån el så i den gamla oljan.

Sedan var de i kontakt med volvos support och kom likförbannat inet vidare
av freddan83
Sjukt!
Jag plockade ner kardanen idag.
Tyckte knuten mot haldexen gick trögare, skavde liksom om man jämförde med den där fram.
Plockade isär knuten men tycker den ser ok ut inuti. (igen, jag har ingen aning om hur det ska se ut, men ser inga direkta skador vad jag kan se)

Det ena stödlagret går även trögare än det andra, inga direkta missljud från lagret men snurrar jag på båda så märker jag skillnad.
FedEx bilen som skulle lämna min pump parkerade utanför mitt hus, sen åkte han och jag fick ett mail om jag inte gick att nå - så jävla dåliga.

Beställde en ny kardan idag, var inte i lager utan skickas 1/9.
Planen ser väl ut som så att jag testar nya kardanen, funkar det inte byter jag pumpen med, funkar det inte så säljer jag prylarna - sätter på dom gamla och lever med vibrationerna...

3000 mils serviceintervall på en turboladdad[…]

Ravenol T-IV, Mobil 3309. Eller vilken annan JWS[…]

Haldex gen 5 vibrationer

Sjukt! Jag plockade ner kardanen idag. Tyckte knu[…]

Löjliga priser XC70

@Lövet , Nej tyvärr är det vä[…]