Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo s70 från 1997 2.5se som jag inte blir klok på. Har testat å bytta nästan allt broms väg men lyckas inte få fixat min broms pedal som bara sjunker till botten, den är stum och fin med bilen avstängd men så fort man startar bilen så sjunker pedalen till golvet.
Jag har bytt huvudbromscylindern, bromsok bak å fram nya rör bak men väldigt liten till ingen vätska kommer ut. Medans fram är det väldigt fint flöde när jag luftar.
Vet nån va detta kan bero på?
av Ulf965
Ta loss luftnippeln. Ta sedan ett borr 2-3 mm diameter snurra borret med fingrarna. Förhoppningsvis kommer det ut lite goja och sedan kanske det går att lufta.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det sitter ju något slags fördelningsblock vid bakaxeln på tidiga P80 med 3-kanals ABS; ett rör framifrån ska förgrena sig till två bakhjul. Har du kollat att det inte är stopp där?
Sen sägs det kunna bli fel i ventilblocket i ABS-enheten.. Om man inte byter bromsvätska med några års mellanrum så kan det bli rostskador inne i bromssystemet pga att bromsvätskan absorberar fukt.

Det sitter ju något slags fördelningsbl[…]

EX60

Samma visa igen…. ” Han blev för[…]

Nya original dimljus

Såg så mycket bättre ut j&a[…]

Hej! Du kan inte ladda upp en bild på de &o[…]