Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Håller på att försöka få igång grannens robotklippare......
Har lagat kablen tidigare utan problem med hjälp av en transistorradio. Där är ju ett knattrande ljud över slingan när den är hel, men denna gång är där inte det. Jag har ohm mätt slingan och fått ett godtagbart värde. Mäter jag mellan vänster kabel och ledslingan får jag halva värdet (logiskt). Men mäter jag mellan ledslingan och höger kabel får jag MΩ (avbrott). Några idéer??? Felet kom när dom lyfte upp ett träd med rötterna :-o :-o :-o men dom kortade (ska inte vara gräs där mera) av och skarvade ihop kablen. Misstänker att ledkablen blivit skadad, men eftersom jag inte får någon signal i kablen så hittar jag ju inte eventuellt kabelbeott. Några idéer????
Har i förmiddags varit ute och felsökt på grannens robot gräsklippare igen, nu efter denna instruktion
https://tradgardsmart.se/multimeter-til ... yOtwjYFnwV
Kommit fram till att kablen är kass, eller i alla fall dålig. Enligt beskrivningen är ohm talet på slingan att den skulle den vara c:a 18000 m låg......Den är skarvad mänga gånger under åren och aluminium kabel ärgar lätt. Hon gissar på att gräsklipparen är c:a 15 år gammal. Så det blir en ny (utan begränsningskabel) till nästa vår.

Har i förmiddags varit ute och felsökt p[…]

Tack SWEDENMADED! Lite pinsamt jag inte hittat de[…]

Bromsvätskebehållare

Det kanske står i manualen?

Installation drag XC40 el

Hej Någon som monterat ett semi elektriskt d[…]