Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joppe_S60
Hej hopp.

Jag har haft lite problem med min bil och den har spottat ut felkoder som nite känns igen av de vanliga felkodsläsarna, men så hittade jag en specifik volvo-läsare som var nedsatt från 4995 spänn till bara 1150 + moms och som tog alla styrenheter i min bil (S60 T5) inklusive ABS, airbags, radio och hela faderullan.

Jag tänkte bara tipsa om en riktigt bra läsare till ett riktigt vettigt pris för er som kör nyare volvos.

http://www.bsrextra.se/

klicka sedan på övriga produkter längst ner och sedan PPC Diagnostic System. Jag hämtade min i förrgår och den är kanon.
av jbl
Beställde också en sådan igår :-)
Användarvisningsbild
av MathiasS
Står det i klartext vad felkoden betyder eller är det bara ett nummer som visas?
Kan man avläsa värden i realtid från några sensorer, tex laddtryck, lambda?
Användarvisningsbild
av tracker
jag var också intresserad om det gick att läsa av värden, men det fanns inget med i manualen, enbart felkoder.
Användarvisningsbild
av Loner
Dom är kanon dom där, nån som har en i norrland?

/L
av Joppe_S60
Nä, den läser inte av realtidsvärden. Jag hittade ingen felkodsläsare alls som kunde göra det i kombination med att den kom åt alla styrenheter (precis som VADIS). Jag har en läsare som läser i realtid, och det är väl "kul" men inte så användbart egentligen. Då har jag hellre en felkodsläsare som faktiskt kan läsa ur felkoderna i stället.
Användarvisningsbild
av tracker
det kanske funkar med en billig 500:- att läsa realtidsvärden så kan man köpa en ppc också
av olson
Finns det inget pcprogram som är lika bra ?
av Joppe_S60
olson skrev:Finns det inget pcprogram som är lika bra ?

Nä... Jag har letat som en tok, och inget program som jag har hittat stödjer samtliga styrenheter i Vovon tyvärr. Det var bara diagnos-PPCn som gjorde det. Samtidigt slipper man ju konka runt på en laptop oxå...

Som sagt, det finns massor med bra PC-program, men inget av dem stödjer Volvon lika bra som PPCn.

Skule behöva uppdatera mjukvara i ECM till mi[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]