Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Fick motorservice erfordas och motorn blev orkeslös, men fortfarande körbar.

Väser tydligt när man varvar lite.

Blåser märkbart från motorn när bilen går på tomgång. Ovanför där luftmassemätarn sitter (tror jag. Ovanför stort insugsrör iaf). Vet inte om detta är normalt

Vad är troligt fel? Bör man kunna köra med bilen ändå utan att den tar skada?

V70, D3, MY2011
D5204T2

Obs, precis kommit till italien och har kört 250 mil ner.
@Wallner77, Man brukar säga att gul symbol innebär sök lösning, röd ta bärgare
Kan vara bud på att se om du har Volvo assistans eller annan vettig, Volvo innebär oftast att man får felsökning relativt snart, inom 72h om jag minns rätt.

Du kan ju som bara för att lossa minuspolen på batteriet i 15 min och sätta tillbaka den, se om allt nollas eller ej med om du har tid och möjlighet till det

Lyft på huven med och kolla runt, kan ju vara en slang med som lossnat som man kan skruva tillbaka
Korrekt, tack! ibland händer det att det är ett enkelt fel. Har har hänt förr. En sensor närmast insuget är bytt för kanske 1000 mil sedan. Kan något lossnat där.....

Även en sensor direkt efter intercoolern är nytt nyligt, kanske 500 mil sedan. Men där nere blåser det inte alls. Däremot är slangen direkt efter intercoolern inte spänd vid varvning.

Som sagt, den väser väser rejält vid lite varvning.

Har pluss försäkring, så läget är hyggligt trots allt.

Att det blåser ganska bra på ovan sidan av motorn, vad säger det?
Elantenn s70

Ett alternativ kan ju vara en aktiv glasantenn som[…]

Bensinläckage V90 T8 recharge -19

Ohh, du har sådana ungar som man slipper bet[…]

Låter som du har skjutit en tryckslang. Men […]

Youtube-tråden

Jag är inte rädd för spindlar.. hmm[…]