Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1630503
@fjohan82, Finfina områden, naturmässigt. Filurar på om man ska ta en tur norrut i september, eller kanske Skottland, eller nordöstra Italien. Stora problem :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1630536
Micce1980 skrev: ons 24 jun 2026, 19:26 @fjohan82, Finfina områden, naturmässigt. Filurar på om man ska ta en tur norrut i september, eller kanske Skottland, eller nordöstra Italien. Stora problem :)
Stora problem ja :-)
Skottland är också fint, köra på fel sida och en konstig engelsk dialekt ;-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1630537
Dagens 3 av 45 mil var grusväg, båda vägarna i bild är grusväg så långt ögat når.
Hamnat vid Uddjaur, finfin utsikt.

20260625_095112_copy_2000x1500.jpg
20260625_095112_copy_2000x1500.jpg (861.54 KiB) Visad 409 gånger
20260625_153953_copy_2000x1500_1.jpg
20260625_153953_copy_2000x1500_1.jpg (951.34 KiB) Visad 409 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1630549
@fjohan82, Detta forumet bör införskaffa en "gilla" knapp ;-)
#1630579
Micce1980 skrev: tor 25 jun 2026, 19:02 @fjohan82, Detta forumet bör införskaffa en "gilla" knapp ;-)
Eller hur! :-)
#1630580
Ett par bilder från dagen, utsikt från Adolfström på bild 1 och bild 3 är nyligen tagen här i Kvikkjokk. :-)

20260626_095256.jpg
20260626_095256.jpg (4.19 MiB) Visad 259 gånger
20260626_155759_copy_1601x1573.jpg
20260626_155759_copy_1601x1573.jpg (624.09 KiB) Visad 259 gånger
20260626_204610.jpg
20260626_204610.jpg (2.5 MiB) Visad 259 gånger
#1630591
fjohan82 skrev:Ett par bilder från dagen, utsikt från Adolfström på bild 1 och bild 3 är nyligen tagen här i Kvikkjokk. :-)

20260626_095256.jpg
20260626_155759_copy_1601x1573.jpg
20260626_204610.jpg
Snygga bilder på en mycket härlig del av Sverige!
Vi hade en plan på att åka upp till dom delarna av Sverige där du nu befinner dig. Det skulle skett i slutet av maj. var det tänkt. Nu blev det inte så p.g.a. operationen av min prostatacancer. Som det ser ut nu så blir i maj nästa år i stället. Min mamma kommer från Överkalix och senare i Kiruna. Så vi ska upp och "kolla läget" innan alla myggen och knotten tar över. Min 93-årige mamma är sista levande i syskonskaran på sju. Kanske jag kan ta modet att söka upp några av mina kusiner, som jag inte träffat på 60 år. Men troligen fegar jag på den punkten.
Vi kommer i alla fall inte ha något hus på släp. :-)
#1630608
EbbevonVolvo skrev: Idag, 00:47
fjohan82 skrev:Ett par bilder från dagen, utsikt från Adolfström på bild 1 och bild 3 är nyligen tagen här i Kvikkjokk. :-)


20260626_095256.jpg

20260626_155759_copy_1601x1573.jpg

20260626_204610.jpg
Snygga bilder på en mycket härlig del av Sverige!
Vi hade en plan på att åka upp till dom delarna av Sverige där du nu befinner dig. Det skulle skett i slutet av maj. var det tänkt. Nu blev det inte så p.g.a. operationen av min prostatacancer. Som det ser ut nu så blir i maj nästa år i stället. Min mamma kommer från Överkalix och senare i Kiruna. Så vi ska upp och "kolla läget" innan alla myggen och knotten tar över. Min 93-årige mamma är sista levande i syskonskaran på sju. Kanske jag kan ta modet att söka upp några av mina kusiner, som jag inte träffat på 60 år. Men troligen fegar jag på den punkten.
Vi kommer i alla fall inte ha något hus på släp. :-)
Ja det är så mycket intryck och en helt annan luft. :-)

Hoppas ni kommer iväg hit upp, klart du ska försöka träffa släkten. Det är ofta mer uppskattat än man tror på förhand. :-)
#1630612
Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordväst om Porjus, en än mer avlägsen plats än Kvikkjokk.

Vägen är dåligt underhållen (även det som är "reparerat" är katastrof) redan från E45, men sista biten (5 mil) från Stora Sjöfallet/Vietas är något som Gud glömde.
Bild 5 är efter att man röjt undan och återställt efter ett ras som nyligen skedde på de sista 5 milen, stora block som blockerade och skadade väg och räcker.

20260627_101217(0)_copy_1008x1230.jpg
20260627_101217(0)_copy_1008x1230.jpg (419.44 KiB) Visad 103 gånger
20260627_114924.jpg
20260627_114924.jpg (4.78 MiB) Visad 103 gånger
20260627_112414.jpg
20260627_112414.jpg (7.19 MiB) Visad 103 gånger
20260627_120938_copy_2048x1536.jpg
20260627_120938_copy_2048x1536.jpg (939.06 KiB) Visad 103 gånger
20260627_121558.jpg
20260627_121558.jpg (4.24 MiB) Visad 103 gånger
20260627_133709.jpg
20260627_133709.jpg (2.57 MiB) Visad 103 gånger
20260627_130243.jpg
20260627_130243.jpg (5.1 MiB) Visad 103 gånger
20260627_133318.jpg
20260627_133318.jpg (4.38 MiB) Visad 103 gånger
20260627_133326.jpg
20260627_133326.jpg (4.33 MiB) Visad 103 gånger
20260627_134112.jpg
20260627_134112.jpg (4.5 MiB) Visad 103 gånger
20260627_155335.jpg
20260627_155335.jpg (3.86 MiB) Visad 103 gånger
20260627_160033.jpg
20260627_160033.jpg (4.07 MiB) Visad 103 gånger
20260627_134644.jpg
20260627_134644.jpg (4.72 MiB) Visad 103 gånger
20260627_134633.jpg
20260627_134633.jpg (4.41 MiB) Visad 103 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
#1630617
fjohan82 skrev: Idag, 17:02 Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordväst om Porjus, en än mer avlägsen plats än Kvikkjokk.
Vore jag i trakten skulle jag passa på att besöka Porjus kraftstation.
Jag tror de har dagliga visningar av både gamla (1915) och nya stationen, det går säkert att kolla på nätet..
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
Volvo car UX

Fick 5.1.17 förra veckan och Gemini n&arin[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Fint det där, ser ut som ni har […]

Så att enligt nya lagen som börjar g&au[…]

Förutom elektrisk handbroms, är det samm[…]