DennisCA skrev: ↑Idag, 15:03
..Jag gissar skandix kittet funkar så att man kapar av litet och spänner eller svetsar fast delen på bilden på avgasröret, sen klämmer man ihop den med de andra delarna, så tror jag det funkar.
Berätta hur det går..
Den där skarven hade klonkande ljud för sig på min bil för några år sen, sen blev den tyst.
Tvivlar dock på att den är 100% tät.. Kanske behöva bytas långt innan 100k?
Edit: Aha, skandix-kittet förutsätter att "kulan" (den sitter väl på röret från katten) är intakt och så får man ny "ytterskål" i form av rörhylsa och konkava klammer.
Kolla att kulan inte redan är bortkapad på din bil, då lär inte skandix-kittet fungera..
_kat.JPG (10.97 KiB) Visad 64 gånger
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 673000 km, klarar den inte 1 000 000 blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd

Borde byta tätning på oljepumpen, en drivaxeltätning och yttre drivknutsdamasker. Lämpligt sommarpyssel
