Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1630453
Micce1980 skrev: Igår, 22:32 @SvenskTiger, Jag fegade och köpte den oljan och delarna hos min Volvo ÅF förra året, gången innan samma men då fanns den på Trodo men betalade en mindre verkstad för att göra jobbet, minns ej priset men undrar om det va 1250kr eller nära. De där 4500kr är brutalt, hade det varit en spolning vore det mer i sin ordning...
Hur många liter går det åt ? 8l?
#1630454
SvenskTiger skrev: Igår, 23:45 Jag är inte så händig och har ingen lyft eller så för att greja det själv. Så vill helst låta någon kunnig göra jobbet.

Men frågan är är det värt det och göra hos Bilia för ”säkerheten” eller ska man kolla hos mindre verkstad om man kanske får det billigare om man köper eget material.
viewtopic.php?f=70&t=188218&p=1629357&h ... t#p1629357 - ett inlägg som skrev förra månaden. Om du tex. bor nära/har inte så långt till t.ex. Gävle så har denna "bilbolaget(Volvo-auktoriserad) utrustningen som "gör rent djupet" vid byte. Dock har jag inte gjort någon växellådsbyte under min bilsägande så har ingen erfarenhet/fakta ifall det faktiskt stämmer.
#1630455
UnleashFusion skrev: För 46 minuter sedan.
SvenskTiger skrev: Igår, 23:45 Jag är inte så händig och har ingen lyft eller så för att greja det själv. Så vill helst låta någon kunnig göra jobbet.

Men frågan är är det värt det och göra hos Bilia för ”säkerheten” eller ska man kolla hos mindre verkstad om man kanske får det billigare om man köper eget material.
viewtopic.php?f=70&t=188218&p=1629357&h ... t#p1629357 - ett inlägg som skrev förra månaden. Om du tex. bor nära/har inte så långt till t.ex. Gävle så har denna "bilbolaget(Volvo-auktoriserad) utrustningen som "gör rent djupet" vid byte. Dock har jag inte gjort någon växellådsbyte under min bilsägande så har ingen erfarenhet/fakta ifall det faktiskt stämmer.
Okej. Jag bor i Skåne. Jag fick höra av många att har jag inte byt olja tidigare på växellådan (den har gått 16500 nu) så ska jag undvika spolning och köra enbart byte ..
Visa din semesterbil(d)

Tänkte precis detsamma, Tjernobyl. Lustigt me[…]

Elpriset

Denna månad köpt 5,45kWh el för 6,[…]

Jag är inte så händig och har […]

Hur laddar ni?

Hej, Undrar hur ni laddar, alltså nä[…]