Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
svenskekocken skrev:Någon som vet om det är svårt att byta hjullager fram på en 855 glt 94 ?
Kan man göra det själv eller måste man lämna in bilen?
MVH Anders
Du kan göra detta utmärkt själv om du besitter lite ordentliga verktyg..
För en del saker sitter åt ordentligt.. :wink:
Jag har en fotoguide jag gjort med steg för steg som du kan få. Den är i PDF format. Maila mej privat om denna på

[email protected]
så ska jag fixa så du får den. så kan du avgöra om du har verktyg. :wink:
Användarvisningsbild
av Clayman
Quaint skrev:Vet ej lämnade in min men hjullager va billigt på biltema.
tyckte du det var billigt på biltema ? 499:- för ett ? eller är det jag som är korkad och har kollat på hela satsen ? kan inte hitta mer än ett enda som passar till 850 - 95 fram 499:- har för mig att jag gav kanske 150-200 till min audi förra året :S
av Uninium
Clayman skrev:
Quaint skrev:Vet ej lämnade in min men hjullager va billigt på biltema.
tyckte du det var billigt på biltema ? 499:- för ett ? eller är det jag som är korkad och har kollat på hela satsen ? kan inte hitta mer än ett enda som passar till 850 - 95 fram 499:- har för mig att jag gav kanske 150-200 till min audi förra året :S
Ja jämför man med mekonomen som tar nästan 1500kr så är 499kr billigt..eller? för mig skulle det inte vara ett svårt val att antingen betala drygt
1000kr på biltema eller nästan 3000kr på mekonomen för bägge.

Har du inte mailat pettson om hans pdf fil som är en ruggigt bra beskrivning på bytet så gör det,du blir inte missnöjd...
Användarvisningsbild
av Clayman
bytte hö fram igår och det blev lite bättre... bytte vä fram idag och det blev perfekt, nu låter det inget alls i bilen när man ligger i 90km/h skönt som faan...

har ca 6mil till biltema så fick dock köra som satan lite över 6igår kväll för att köpa torx hylsor så jag kunde få bort navet men det blev ju helt klart billigare och roligare att göra det själv för 1500 totalt med bensin och verktyg till biltema än o lämna in den på volvo....

hade rep handbok men den hjälpte inte så mkt...

lägger hellre ett par timmar på att göra det själv än ett par tusen för att slippa bli skitig :D
Användarvisningsbild
av Karlsa
"Pettsson" du har pm.

ha de! :lol:

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]