Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Någon som har tips på bra tillverkare av eftermarknadsfälgar? Jag tänker då inte replika-fälgar eller custom made, utan helt enkelt vettiga, OK prissatta fälgar som man "vågar" köpa.

T.ex så har jag både hört ris och ros om ABS wheels.
AEZ, Dotz, Ronal, BBS, Dezent, Mak är exempel på etablerade märken

ABS wheels säljer samma kinafälgar som finns under många andra märken. Har hört en hel del negativt om dem vilket mycket beror på det flytande bultmönstret vilket gör att man måste använda särskilda tunna bultar. Dessa både ärgar fast samt kan spricka under vissa förhållanden. Jag hade undvikit fälgar med justerbart bultmönster helt.
batmac skrev:Tack, då har jag lite mer att gå på.
Vad är du ute efter? Begagnade originalfälgar brukar vara ganska prisvärt och av god kvalitet. Ska de sitta på ID7an så kan du även använda Audis fälgar i rätt dimension om du använder centrumring.
Lövet skrev:
batmac skrev:Tack, då har jag lite mer att gå på.
Vad är du ute efter? Begagnade originalfälgar brukar vara ganska prisvärt och av god kvalitet. Ska de sitta på ID7an så kan du även använda Audis fälgar i rätt dimension om du använder centrumring.
Detta vore isåfall till en Ioniq 9, där är begagnat inte något stort alterantiv ännu. Eventuellt från EV9 då men det är glest där också och deras fälgar är ju till hälften typ en byggsats av plastdelar..

Men det är ju en massiv kluns så man vill inte ha skräp.
Råd om AC XC70 D4 AWD -16

Verkstad nummer två sa bara till mig att det[…]

Tack, då har jag lite mer att gå p&a[…]

DW Autokonsult är nog den absolut bästa[…]

Nu har jag haft tid att ge mig på bytet. All[…]