Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Simpa74
Volvo v90 T8 Rdesign -19
Önskar tips på vad vi ska göra nu. Har hybridsystemfel service erfordras, bilen har tyvärr gått lite för långt 17300 mil men hämtades ut juli -18 så är inte riktigt ännu 8 år.
Kostar 55 000 att reparera exklusive arbetstiden. Ingen garanti eller försäkring gäller.
Är det skroten nästa?
av Malmstroem
Knappast skroten. Bilen torde vara värd mer än 55.000 reparerad.

Tråkigt besked. Tyvärr blir valen som jag ser det nedan:
- Kör med problemet. Kan vara svårt berorende på hur t.ex. Bilprovningen ställer sig till felmeddelandet. Ingen långsiktig lösning.
- Reparera. Möjligen leta efter alternativ verkstad -- men det kan nog bli svårt. Den här typen av problem är det nog än så länge bara "Volvo" som klarar av.
- Sälja bilen som den är. Kommer att kosta rätt mycket -- ingen brukar vara villig att betala bra för reparationsobjekt.

Hybridsystemet är en väsentlig del av din bil. När / om det går sönder är det att jämföra med att motor eller växellåda ger upp. Och kostar lika mycket att fixa. Lyckligtvis är det inte så vanligt -- jag har inte sett många sådana här inlägg. Tyvärr hjälper det inte de som drabbas att de inte har så många olycksbröder.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Dessutom startar inte bränslemotorn om hybridsystemet lägger av, min räkning för trasig styrenhet stannade på runt 48k :party:
Hybridbatteribyte?

Dessutom startar inte bränslemotorn om hybrid[…]

Hjullagersats - Fram

På min S40 har jag bytt tre ggr nu med samma[…]

Har ni läst denna tråd? https://www.j[…]

Kursändring ?

Jo ,det går fint att stänga av PA ,men […]