Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Ett råd, byt så lite som möjligt och inte bara för man ska byta tex torrfiltret. Anslutningar brukar sitta satan och går det sönder så blir det mer att byta. Måste du pga detta ge dig på evaporatorns anslutningar är det lätt att det går åt helv... den är ju inte det lättaste att komma åt om ansl. ger sig
av volvorullar
Lämnade in bilen. Efter trycktest var det kondensorn som läcker. Lät firman fixa installation av ny och påfyllning. Kyler nu men vet inte vad man kan förvänta sig jämfört med en nyare bil. Blir kall luft men kanske inte riktigt iskall, remmen sladdrar lite så ska spänna den. Sen en annan grej jag funderar över är att varje gång jag stänger av tändningen hör man ett pysande ljud som avtar ganska snabbt. Det kommer från instrumentpanelen på passagerarsidan där jag tror evaporatorn sitter. Tryckutjämning eller liknande? Kyler fortfarande trots det ljudet. Haft bilen i ett dygn sen den reparerades.
av TioTusenKRBil
Det är inte vakum som pyser då klimatsystemet är styrt av klockor? Testa vrida på alla inställningar till AC/Fläkten och lyssna. Brukar alltid pysa lite när man stänger av bilarna, eller använder sista vakumet utan att ha motorn igång.
Reparera läckande AC

Det är inte vakum som pyser då klimatsy[…]

S60 antisladd service erfodras *löst*

Ringnyckel-1.JPG Ringnyckel-2.JPG Måst[…]

Trasig A/C Volvo XC60

Tack! Den hade 0.9mm gap. Plockade isär och s[…]

Bensinpriser v2

Vad bör man kunna räkna med för p[…]