Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ROW
Hej!
Kanske dumma frågor ……
När man laddar huvudbatteriet laddas inte start/stop då . Start/ stopp hos mig verkar nu leva ett eget liv så jag undrar om batteriet är kass. Suttit( troligtvis) sedan bilen var ny, så 8 år.
Tacksam för synpunkter!
Roy
av Jonas_latt
Laddar du vanliga batteriet så ska start och stopp laddas också.. Plus på Batteriet jorda någon annan stans men inte på minus på batteriet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har aldrig bytt s/s-batteriet i min V60 2017, startbatteriet däremot är bytt en gång. Detta på 26800 mil.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@ROW, Mitt s/s batteri är med original, 2014 22500 mil. Visst har haft s/s avstängt sedan 2021 eller så

Prova att nolla det vanliga batteriet, iaf gratis att testa
9:30 in
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
ROW skrev:Hej!
Kanske dumma frågor ……
När man laddar huvudbatteriet laddas inte start/stop då . Start/ stopp hos mig verkar nu leva ett eget liv så jag undrar om batteriet är kass. Suttit( troligtvis) sedan bilen var ny, så 8 år.
Tacksam för synpunkter!
Roy
Jag har haft en XC60 2017 Classic. På den laddades INTE start/stopp batteriet samtidigt med att man kopplade på laddning av det vanliga stora batteriet. När bilen är igång så laddas bägge två samtidigt, men INTE med tändning avstängd.
På nya, från årsmodell 2018, så ska enligt uppgift bägge laddas när man kopplar på en batteriladdare.
Start/stopbatteri

Hej! Kanske dumma frågor …… N[…]

Du har fått reda på om kompen är […]

Någon med mer kunskap borde kunna svara. Men[…]

Klons cem

Finns en eller två här på forumet[…]